کد خبر: 228401
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

 در فصل‌های گرم سال به‌دلیل استفاده بیشتر از تجهیزات الکتریکی به‌ویژه سیستم تهویه‌مطبوع، میزان استهلاک در دینام (آلترناتور) افزایش می‌یابد. 

به گزارش «اخبار خودرو​»، در فصل‌های گرم سال به‌دلیل استفاده بیشتر از تجهیزات الکتریکی به‌ویژه سیستم تهویه‌مطبوع، میزان استهلاک در دینام (آلترناتور) افزایش می‌یابد. 
از این‌رو برخی‌مالکان در این فصل برای پیشگیری از خرابی دینام، تمایلی به‌روشن کردن سیستم تهویه‌مطبوع ندارند و با این تفاصیل این سوال مطرح می‌شود که برای افزایش طول عمر دینام چه‌باید کرد که درپاسخ به‌آن می‌توان گفت عمر مفید این قطعه با رعایت سه‌راهکار افزایش می‌یابد: نخست‌اینکه در زمان تعویض باتری تا حد امکان از باتری با آمپر بیشتر (البته باتوجه به‌توصیه کمپانی خودروساز) استفاده کنید. دوم‌اینکه اگر در ترافیک‌های طولانی قرار می‌گیرید، دورموتور خودرو را کمی بالاتر از حالت استاندارد نگه دارید و به‌طور هفتگی از تسمه‌دینام بازدید کنید. 
نکته آخر اینکه درطول زمان استفاده از سیستم تهویه‌مطبوع، سایر تجهیزات الکتریکی غیرضروری را خاموش کنید. رعایت این مورد سبب می‌شود برای تامین جریان الکتریکی فشار کمتری به‌دینام وارد شود. گفتنی است عمرمفید دینام‌ عمدتا 3 تا 5 سال مشروط برنگهداری صحیح از این قطعه است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =