روشن شدن چراغ‌چک در موتورسیکلت‌های انژکتوری درزمان استارت شش‌مرتبه و به‌حالت چشمک‌زن، به‌معنای خرابی یکی از سنسورهای موتور است. به‌عبارت دیگر اگر سنسور اکسیژن معیوب شده باشد، چنین مشکلی به‌وجود می‌آید. 

به گزارش «اخبار خودرو​»،روشن شدن چراغ‌چک در موتورسیکلت‌های انژکتوری درزمان استارت شش‌مرتبه و به‌حالت چشمک‌زن، به‌معنای خرابی یکی از سنسورهای موتور است. به‌عبارت دیگر اگر سنسور اکسیژن معیوب شده باشد، چنین مشکلی به‌وجود می‌آید. 
همچنین اگر این سنسور اتصالی داشته باشد، در به‌وجود آمدن چنین‌مشکلی تاثیرگذار خواهد بود. در این میان باید ابتدا دستگاه عیب‌یاب را به ECU متصل و سپس خطای مربوطه را پاک کنید و درصورت معیوب بودن سنسور اکسیژن برای رفع مشکل باید این قطعه تعویض شود. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت چنین مشکلی می‌تواند ناشی از سه‌علت زیر باشد.   سیستم جرقه‌زنی از مهم‌ترین سیستم‌هایی است که در یک موتور احتراق‌داخلی بنزینی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و اگر متعلقات آن معیوب شده باشند، این سیستم به‌درستی عمل نمی‌کند و ‌چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین ضمن بررسی اتصالات قطعه کویل درصورت نیاز آن را تعویض کنید.   نرسیدن سوخت کافی به‌سیلندر می‌تواند در افزایش دورموتور و نهایتا کاهش سرعت موثر باشد و براین‌اساس باید سیستم سوخت‌رسانی نیز بررسی شود؛ چراکه ممکن است فیلتربنزین مسدود شده باشد و سبب بروز چنین مشکلی شود که برای رفع مشکل باید این قطعه تعویض شود.   اگر اتصالات سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی به‌درستی در جای خود قرار نگرفته باشد، می‌تواند به‌چنین مشکلی منتهی شود. بنابراین باید اتصالات نیز بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =