اتوجه به اینکه موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برخوردار است درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت در موتورسیکلت‌های انژکتوری قطعه‌ای به‌نام پمپ‌ بنزین برای ارسال سوخت به‌سیلندر تعبیه شده است.

 موتورسیکلت نامی Z3249 دارم و به‌مدت دو روز  است زمانی که سوئیچ را باز می‌کنم، صدای ویزویز مانندی از بخش بالای موتور و قسمت زیر باک به‌گوش می‌رسد و بعضی مواقع نیز موتور روشن نمی‌شود. همچنین در زمان روشن شدن، پیشرانه همانند قبل به‌درستی کار نمی‌کند. از طرفی هنگام حرکت صدای ویزویز مانندی از عقب موتور به‌گوش می‌رسد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به اینکه موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برخوردار است درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت در موتورسیکلت‌های انژکتوری قطعه‌ای به‌نام پمپ‌ بنزین برای ارسال سوخت به‌سیلندر تعبیه شده است که اگر این قطعه الکترومکانیکی معیوب شود، سوخت کافی و مورد نیاز سیلندر را تامین نمی‌کند و براین‌اساس موتور با افت قدرت، گشتاور و حتی کشش مواجه می‌شود. اما برای عیب‌یابی این مشکل سه‌پارامتر باید بررسی شود. همچنین باید از شخص متخصص و آشنا به‌سیستم‌ سوخت‌رسانی انژکتوری کمک بگیرید. 1- اگر بنزین به‌پمپ‌بنزین نمی‌رسد، باید اتصالات و لوله‌های انتقال سوخت به‌پمپ‌بنزین بررسی شود. چراکه احتمال دارد در اتصالات مشکلی به‌وجود آمده باشد که باید برای رفع آن اقدام کرد. 2- بخارات ناشی از سوخت که باید تخلیه شود، به‌درستی تخلیه نمی‌شود که دراین‌صورت باید لوله فلزی شیر بنزین بررسی شود و درصورت معیوب شدن آن باید این قطعه تعویض شود. 3- ممکن است صافی بنزین در اثر ناخالصی موجود سوخت مسدود شده باشد؛ دراین‌صورت برای رفع مشکل باید این قطعه تعویض شود. از طرفی درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما باید گفت ایجاد صدا‌های نامتعارف در بخش پیشرانه موتورسیکلت تنها به‌دلیل خرابی یا معیوب بودن زنجیرموتور است. به‌عبارت دیگر اگر زنجیر موتورسیکلت شما به‌اصطلاح خشک کار کند، باتوجه به ماهیت این قطعه، در زمان حرکت دوار خود شروع به‌تولید صدا می‌کند و این مشکل نیز با استفاده از روغن و خارج شدن از حالت خشکی از بین می‌رود. همچنین درنظر داشته باشید که صدای اضافی دربخش عقب متورسیکلت به‌دلیل اصطکاک میان زنجیر و چرخ‌دنده‌اش است که اگر روغن‌کاری شود و اصطکاک تا حد زیادی کاهش ‌یابد، مشکل برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =