با توجه به ‌اینکه خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، این مشکل سه‌دلیل عمده دارد.

 خودرو پراید مدل 79 دارم و اخیرا زمان حرکت به‌ویژه هنگام شتاب‌گیری، خودرو با افت توان مواجه می‌شود. همچنین صدایی از قسمت جلو خودرو به‌گوش می‌رسد که در دورهای پایین و سرعت‌های کم بیشتر می‌شود؛ علاوه‌بر این هنگام ترمز، صدایی از قسمت عقب خودرو به‌گوش می‌رسد که پس از رها کردن پدال ترمز از بین می‌رود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، با توجه به‌ اینکه خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، این مشکل سه‌دلیل عمده دارد. از آنجا که سیستم‌ سوخت‌رسانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های موتور خودرو است، اگر هرگونه مشکل یا ایرادی در این سیستم به‌وجود آید، تبعاتی این‌چنین خواهد داشت و باتوجه به‌آنچه شما بیان کردید، باید گفت که برای رفع مشکل باید کاربراتور مجدد تنظیم شود. به‌عبارت دیگر میزان سوخت ورودی به‌سیلندر در حد استاندارد نبوده و در زمان شتاب‌گیری سوخت کافی به‌سیلندر نمی‌رسد. دراین حالت باید ضمن بررسی کاربراتور و البته سوزن تنظیم سوخت درصورت نیاز برای رفع مشکل روزنه‌ها یا والوهای سوزن تمیز شود.   از دلایل دیگر به‌وجود آمدن این مشکل، تنظیم نبودن جرقه شمع‌هاست. اگر درچنین شرایطی دلکو تنظیم نباشد یا به‌عبارت صحیح‌تر آوانس آن تنظیم نباشد، هنگام شتاب‌گیری منجربه‌افت این پارامتر و به‌اصطلاح کم آوردن خودرو می‌شود. درنظر داشته باشید که اگر قطعات داخلی دلکو خودرو شما اعم از پیکاپ و بازوی مکانیکی زیر آن معیوب باشد، چنین مشکلی به‌وجود خواهد آمد. بر این اساس باید ضمن بررسی متعلقات اصلی دلکو در صورت نیاز این قطعات تعویض شوند.   همچنین باید سیم گاز خودرو و اهرم‌های مرتبط با آن بررسی و درصورت معیوب شدن اهرم‌های مرتبط با سیم گاز این قطعه تعویض شود و اگر با تعویض اهرم‌ها مشکل برطرف نشد، باید سیم گاز نیز تعویض شود. اما در برخی مواقع درصورت تعویض هر دو قطعه نیز مشکل مرتفع نمی‌شود که در این حالت باید مانیفولد ورودی موتور نیز بررسی شود؛ به‌عبارت دیگر مانیفولد ورودی دارای یک واشر است که اگر این قطعه معیوب شده باشد، سیستم به‌اصطلاح باز خواهد بود و مانیفولد ورودی نشتی خواهد داشت که در دورهای بالا این اتفاق بیشتر به‌چشم می‌خورد. بنابراین باید اتصالات مانیفولد ورودی را بررسی و درصورت نیاز واشر مربوطه را تعویض کنید تا اشکال برطرف شود. باتوجه به‌اینکه خودرو شما دیفرانسیل‌جلو بوده، درصورت وجود مشکل درزمان پایین بودن دور موتور با افزایش سرعت صدای نامتعارفی از این ناحیه تولید می‌شود که برای رفع آن باید دیفرانسیل مورد بررسی قرار گیرد. در این حالت ممکن است رولبرینگ مربوطه شکسته باشد که دراین صورت، در دور موتور و سرعت پایین صدای ناشی از لغزش چرخ‌دنده‌ها بیشتر به‌گوش می‌رسد. 
درچنین حالتی باید این قطعه مکانیکی نه‌چندان ساده از لحاظ ساختار تعویض شود. اما اگر با تعویض رولبرینگ دیفرانسیل مشکل برطرف نشود، باید چرخ‌دنده‌های اصلی دیفرانسیل که همان پینیون و کرانویل است بررسی شود. زیرا ممکن است لقی میان این دو چرخ‌دنده بیشتر شده باشد و خارج شدن فاصله استاندارد میان این دو چرخ‌دنده سبب تولید صدا در دورموتورهای پایین و سرعت‌های کم ‌شود. 
بر این اساس ضمن باز شدن دیفرانسیل باید رولبرینگ و درصورت نیاز هر دو چرخ‌دنده تعویض و لقی میان چرخ‌دنده‌ها برطرف شود. درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت از آنجا که محور عقب دارای سیستم ترمز کاسه‌ای بوده و مکانیزم ترمز کاسه‌ای بر این اساس است که کفشک‌ها با حرکت به‌سمت جداره کفشک منجربه کاهش سرعت می‌شود، بنابراین مشخص است که اگر لنت‌ها معیوب شوند یا نامرغوب باشند، هنگام ترمزگیری چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورند و باتوجه به اینکه شما بیان کردید که با رها کردن پدال ترمز این صدا از بین می‌رود، براین اساس مشکل تنها به لنت‌ترمز منوط می‌شود و باید این قطعه تعویض شود. بهتر است اتصالات لنت و کفشک‌ها را نیز بررسی کنید تا مشکل به‌شکل اساسی برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =