کد خبر: 229322
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
یاماها

به‌تازگی شرکت یاماها اعلام کرده است به‌منظور مطابقت و سازگاری با قوانین مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای قصد دارد طیف کاملی از پیشرانه‌های مجهز به سیستم توربوشارژر را برای موتورسیکلت‌های خود به‌کار بگیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌تازگی شرکت یاماها اعلام کرده است به‌منظور مطابقت و سازگاری با قوانین مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای قصد دارد طیف کاملی از پیشرانه‌های مجهز به سیستم توربوشارژر را برای موتورسیکلت‌های خود به‌کار بگیرد.

مهندسان یاماها در سال ۲۰۱۷ توسعه فناوری توربوشارژ را آغاز کردند. این شرکت دو طرح را آزمایش کرده که اولی توربوشارژر را درون اگزوز قرار می‌دهد و پیکربندی غیرمعمولی به‌نظر می‌رسد؛ درحالی‌که دیگری آن را نزدیک منیفولد اگزوز قرار می‌دهد و این همان چینشی است که معمولا در صنعت خودرو مشاهده می‌شود. به‌نظر می‌رسد یاماها به‌دلایل هزینه‌ای و بسته‌بندی، راه‌حل دوم را انتخاب کرده است.

استفاده از توربوشارژر، روشی ساده و اثبات‌شده برای تزریق انرژی بیشتر در موتورسیکلت‌های خود ارائه می‌دهد تا گرفتار مقررات انتشار آلایندگی نشود. این معیارها، صنعت جهانی خودرو را به سمت جدیدی سوق می‌دهند باعث جلب‌توجه خواهد شد؛ اما تولیدکنندگان موتورسیکلت نگرانی‌های خاصی دارند که به‌دلیل مجموعه‌ای از مقررات خاص است. پیش‌بینی می‌شود یاماها نخستین موتورسیکلت مدرن و توربوشارژ خود را قبل از پایان سال معرفی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =