کد خبر: 229355
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
اشکودا اکتاویا اسکات 

اشکودا امسال پس از رونمایی از مدل‌های RS خود، تصمیم گرفت تنوع مدل‌های اکتاویا را افزایش دهد و به این ترتیب از مدل جدید این خودرو با نام اکتاویا اسکات رونمایی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،اشکودا امسال پس از رونمایی از مدل‌های RS خود، تصمیم گرفت تنوع مدل‌های اکتاویا را افزایش دهد و به این ترتیب از مدل جدید این خودرو با نام اکتاویا اسکات رونمایی کرد.

اشکودا اکتاویا اسکات مانند مدل قبلی خود یک استیشن‌واگن است که ارتفاع کف آن از سطح زمین افزایش یافته و ۱۵میلی‌متر بیشتر از نسخه استیشن واگن اکتاویاست؛ به این ترتیب می‌توان این خودرو را در مسیرهای خارج جاده‌ای نیز مورد استفاده قرار داد. 
باتوجه به اینکه اشکودا یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن است، تعجبی ندارد که بتوان انواع پیشرانه‌ها را برای اکتاویا اسکات نیز سفارش داد. پیشرانه‌های اکتاویا اسکات از یک نمونه ۱.۵ لیتری بنزینی از سری TSI شروع می‌شوند. این پیشرانه ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد. پیشرانه‌ بعدی از نوع دیزلی TDI با حجم ۲ لیتر است و ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت دارد. هر دو پیشرانه‌ به جعبه‌دنده ۶سرعته دستی متصل هستند. پیشرانه‌ سوم، یک موتور نیمه‌هیبرید ۱.۵لیتری با کد 1.5 TSI e-TEC است. 


این پیشرانه به‌صورت استاندارد به همراه جعبه‌دنده ۷ سرعته دوبل کلاچ به بازار عرضه می‌شود. مشتریانی که قدرت بالاتر بخواهند می‌توانند پیشرانه ۲لیتری TSI با قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار را نیز انتخاب کنند. یک پیشرانه قوی‌تر با قدرت ۲۰۰اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متر نیز برای اکتاویا قابل سفارش است. این پیشرانه‌ ۲ لیتری با کد TDI EVO شناخته می‌شود. دو پیشرانه‌ قدرتمند آخر به همراه سیستم چهار چرخ محرک AWD و جعبه‌دنده ۷سرعته دوبل کلاچ DSG عرضه می‌شوند. نسخه‌ دیزلی توانایی یدک کشی بار به وزن ۲هزار کیلوگرم را نیز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =