بورس

روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 131هزار نوبت معاملاتی، 981میلیون سهم به ارزش 959میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 272هزار میلیارد تومان شد. همچنین سایپا نیز به دلیل افزایش 50 درصدی قیمت سهام متوقف شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، رادیاتور ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، فنرسازی زر و بهمن‌دیزل مثبت شدند و در مقابل نیز نمادهای ایرکا پارت‌صنعت و کرمان‌خودرو منفی خوردند. 
همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 131هزار نوبت معاملاتی، 981میلیون سهم به ارزش 959میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 272هزار میلیارد تومان شد. همچنین سایپا نیز به دلیل افزایش 50 درصدی قیمت سهام متوقف شد.

   واگذاری سهم 8.5درصدی بانک پارسیان
ایران‌خودرو در نظر دارد 8.5درصد سهام بانک پارسیان متعلق به شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (7.03 درصد) و شرکت‌های تحقیق، طراحی تولید موتور ایران‌خودرو (1.02 درصد)، گواه (0.21 درصد)، نمایندگی بیمه فردا (0.04 درصد) و مهندسی بازرگانی ارزش‌آفرینان نوین‌آرا (0.2 درصد) را در تاریخ 15 تیرماه از طریق مزایده واگذار کند. 
تعداد سهام قابل واگذاری 13میلیارد و 285میلیون و 131هزار و 653 است که مقرر شده خریدار یا به‌صورت یک‌جا و نقد یا 10 درصد نقد و مابقی ارزش معامله طی یک فقره چک به این تاریخ 15 روز کاری پس از برنده‌شدن برای تنظیم سند تسویه خارج از پایاپای ارائه دهد.

   شاخص‌کل 1.4میلیون واحدی می‌شود
روز سه‌شنبه شاخص کل بورس تهران با افزایش نزدیک به 50هزار واحدی و رشد 3.6 درصدی در تراز یک‌میلیون و 391هزار واحدی قرار گرفت. 
بر این اساس، در معاملات امروز؛ نماگر اصلی بازار سهام به سطح مقاومتی یک‌میلیون و 400 هزار واحدی می‌رسد و باید دید آیا شاخص کل می‌تواند این سطح را با قدرت رد کند یا این که به‌صورت موقت وارد فاز اصلاحی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =