بورس

ایران‌خودرو در نظر دارد 8.5 درصد سهام بانک‌پارسیان متعلق به شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (7.03 درصد)، شرکت‌های تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (1.02 درصد)، گواه (0.21 درصد)، نمایندگی بیمه فردا (0.04درصد) و مهندسی بازرگانی ارزش‌آفرینان نوین‌آرا (0.2 درصد) را در تاریخ چهارشنبه 25تیرماه از طریق مزایده واگذار کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری؛ با توجه به این‌که نمادهایی نظیر ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و زامیاد بسته بودند، سایر نمادهای این صنعت بورسی دو راه متفاوت را در پیش گرفتند، به‌طوری‌که شرکت‌های نیرو محرکه، پارس‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، گروه بهمن، سایپا آذین، گروه بهمن، مهرکام پارس و رادیاتور ایران مثبت شدند و در مقابل نمادهای قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی خاور، ایرکا پارت‌صنعت، موتورسازان تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران و تولید محور خودرو منفی خوردند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 111هزار نوبت معاملاتی، 509میلیون سهم به ارزش 947میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات بالغ‌بر 414هزار میلیارد تومان شد.

   چشم‌انداز یک واگذاری برای دو نماد
ایران‌خودرو در نظر دارد 8.5 درصد سهام بانک‌پارسیان متعلق به شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (7.03 درصد)، شرکت‌های تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (1.02 درصد)، گواه (0.21 درصد)، نمایندگی بیمه فردا (0.04درصد) و مهندسی بازرگانی ارزش‌آفرینان نوین‌آرا (0.2 درصد) را در تاریخ چهارشنبه 25تیرماه از طریق مزایده واگذار کند. تعداد سهام قابل‌واگذاری 13میلیارد و 285میلیون و 131هزار و 653 به قیمت پایه 596 تومان است. به نظر می‌رسد باتوجه به تعویق 10روزه برگزاری مناقصه، به احتمال زیاد این امر انجام خواهد شد. اگر این واگذاری عملیاتی شود، بدون‌شک دو نماد ایران‌خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با یک رشد بسیار خوب روبه‌رو خواهند شد و بیش از گذشته مورد توجه اهالی بازار سهام قرار خواهند گرفت.

   حجم صف‌ها کم شد
در دادوستدهای دیروز بازار سهام، شاخص کل با کاهش بیش از ۱۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۷۴۱هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که در نیمه اول بازار فشار عرضه‌ها بسیار زیاد شد و بسیاری از نمادها با صف فروش‌های سنگین روبه‌رو شدند و شاخص کل تا ۳۱هزار واحد منفی خورد، اما به مرور از حجم صف‌ها کم شد و معاملات به تعادل رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =