این مشکل نیاز به‌بررسی‌های بسیاری دارد و عیب‌یابی از راه دور صحیح نیست و باید از متخصص برای عیب‌یابی دقیق کمک گرفته شود. اما در موتورسیکلت‌های انژکتوری اگر چراغ‌چک درزمان استارت و روشن شدن موتور به‌صورت ثابت روشن بماند، به‌هوای دور آرام موتور منوط می‌شود. 

 موتورسیکلت اسپرت 150 سی‌سی مدل 98 دارم که تاکنون حدود 3 هزار کیلومتر کار کرده است. به‌تازگی حین استارت و در زمان روشن کردن موتور، چراغ‌چک روی صفحه‌کیلومتر به‌صورت ثابت باقی می‌ماند و خاموش نمی‌شود. همچنین زمانی که موتورسیکلتم گرم است، اگر بخواهم آن را خاموش و بلافاصله روشن کنم، به‌سختی استارت می‌خورد و البته در زمانی که موتور سرد است، این‌چنین نیست. از طرفی چندروزی است وقتی هنگام حرکت درسرعت‌های 50 کیلومتر به‌بالا ترمز می‌گیرم، فرمان موتورسیکلتم دچار لرزش می‌شود، به‌حدی که باید سرعت را کاهش دهم؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،این مشکل نیاز به‌بررسی‌های بسیاری دارد و عیب‌یابی از راه دور صحیح نیست و باید از متخصص برای عیب‌یابی دقیق کمک گرفته شود. اما در موتورسیکلت‌های انژکتوری اگر چراغ‌‌چک درزمان استارت و روشن شدن موتور به‌صورت ثابت روشن بماند، به‌هوای دور آرام موتور منوط می‌شود. 
به‌بیان ساده‌تر دراین حالت در دورهای آرام هوای مورد نیاز برای سیلندر درسطح پایین‌تری از حد استاندارد بوده و باید پیچ تنظیم هوای ورودی بررسی شود؛ چراکه ممکن است این پیچ از تنظیم خارج شده باشد و برای رفع مشکل باید پیچ هوای ورودی تنظیم شود. 
اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما، باتوجه به‌اینکه در سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری سیستمی تعبیه شده است که با برگشت دادن بخارات بنزین میزان راندمان موتور را افزایش و میزان آلایندگی را کاهش می‌دهد، بنابراین ممکن است درچنین‌حالتی مسیر برگشت بخارات بنزین مسدود شده باشد که درصورت بررسی، اگر مشکلی وجود داشته باشد باید آن را رفع کرد. البته این مورد منوط بر آن است که پمپ‌بنزین سالم باشد. همچنین از دیگر عوامل موثر در به‌وجود آمدن چنین‌مشکلی، کوئل و شمع موتور است. زیرا اگر این قطعات معیوب شده باشد، درسیستم جرقه‌زنی وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد و در زمان گرم بودن پیشرانه، روشن شدن موتور به‌‌سختی صورت می‌گیرد که برای رفع این مشکل باید شمع و کوئل بررسی و درصورت نیاز هر دو قطعه تعویض شوند.  همچنین ممکن است پیکاپ سیستم جرقه‌زنی معیوب شده باشد که برای رفع مشکل ابتدا باید با دستگاه‌ عیب‌یاب خرابی آن مشخص شود و در صورت وجود مشکل، این قطعه الکترونیکی تعویض شود. از طرفی درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما باید گفت لرزش فرمان آن هم تنها در زمان ترمزگیری به‌دلیل خرابی سیستم ترمز و متعلقات آن است. همچنین اگر دیسک‌ترمز موتورسیکلت شما در محور جلو به‌اصطلاح تاب برداشته باشد، در زمان ترمزگیری منجربه‌ایجاد لرزش در فرمان می‌شود که دراین صورت برای رفع مشکل باید دیسک‌ترمز تعویض شود. 
اما این نکته را فراموش نکنید که شاید لنت‌ترمز موتورسیکلت شما نامرغوب بوده و به‌دلیل متریال استفاده‌شده در آن، هنگام ترمزگرفتن سبب به‌وجود آمدن لرزش درفرمان می‌شود که دراین صورت باید این قطعه تعویض و از لنتی استفاده شود که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =