کد خبر: 230174
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
موتورهای الکتریکی

در این روزها که بسیاری از خودروسازان در تلاشند محصولات خود را به موتورهای الکتریکی و پاک مجهز کنند، دایملر سودای شکستن رکورد پیمایش خودروهای برقی را در سر می‌پروراند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،در این روزها که بسیاری از خودروسازان در تلاشند محصولات خود را به موتورهای الکتریکی و پاک مجهز کنند، دایملر سودای شکستن رکورد پیمایش خودروهای برقی را در سر می‌پروراند. 
از این‌رو چندی پیش در نشست سالانه سهامداران گروه دایملر که به‌دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، مدیرعامل دایملر پس از اعلام برخی مشخصات نسل جدید مرسدس‌بنز 
Sکلاس با کد اتاق W223، درباره جزئیات بیشتری از محصول تمام الکتریکی EQS سخن گفت. وی اذعان داشت این خودرو محصول کاملا مستقلی است و به‌عنوان نسخه‌ الکتریکی و پاک Sکلاس به بازار عرضه نخواهد شد. درست مانند نسخه کانسپت معرفی‌شده در سال ۲۰۱۹، نسخه تولیدی این خودرو بُردی بیشتر از ۷۰۰ کیلومتر خواهد داشت که این شعاع حرکتی به لطف باتری‌های تولیدی توسط خود دایملر به‌دست خواهد آمـــــد. شعاع حرکتی اعلامی بر مبنای تســـــت‌های واقع‌بینانه‌تر WLTP به‌دست آمـــــده است. 
البته با توجه به تجربه‌های پیشین می‌توان گفت برد این خودرو از نظر EPA آمریکا کمی پایین‌تر خواهد بود. تسلا مدل S نسخه Long Range Plus نخستین خودرو الکتریکی با برد ۶۴۷ کیلومتری در آمریکاست. 
هم‌اکنون نسخه‌ای از تسلا مدل S در اروپا که بیشترین برد را دارد، مسافت ۶۱۰ کیلومتری را پوشش می‌دهد. البته تسلا مدل S غیر از EQS رقبای دیگری نیز دارد زیرا جگوار در‌حال توسعه نسل بعدی سدان پرچمدار XJ به‌صورت یک خودرو کاملا برقی بوده هرچند که تاریخ عرضه آن تا سال 2021 به تعویق افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =