کد خبر: 231142
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
جو بایدن

درحال حاضر بسیاری از پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جوبایدن، نامزد دموکرات‌ها به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا به‌کاخ سفید راه خواهد یافت

حمید میرمعینی * - انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاثیر بسیار زیادی روی وضعیت بورس تهران خواهد داشت. درحال حاضر برخی بزرگان بازار منتظر مشخص شدن نتیجه این انتخابات هستند و به‌همین دلیل حجم معاملات بورس نسبت به‌گذشته کاهش یافته است و در روزهای اوج بازار، حجم معاملات به ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز در روز می‌رسید؛ اما الان حجم داد و ستدها کاهش یافته است.

درحال حاضر بسیاری از پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جوبایدن، نامزد دموکرات‌ها به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا به‌کاخ سفید راه خواهد یافت و به‌نظر می‌رسد تا آبان‌ماه بورس روند سینوسی و نوسانی را تجریه کند. بدین معنی که یک روز مثبت و روز دیگر منفی؛ اما می‌توان انتظار داشت که در آبان‌ماه با توجه به‌شرایطی که تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران حکم‌فرما خواهد شد، بورس دوباره یک دوره رشد خوب دیگر را شروع کند. 

درصورتی‌که بایدن به‌برجام برگردد یا تحریم‌ها کاهش یابد، اوضاع دو صنعت‌ خودرو و پتروشیمی که از تحریم‌ها شدیدترین لطمات را دیده‌اند، بهتر خواهد شد. از سوی دیگر می‌توان گفت اصلاح بورس به‌آن معنا که در هفته‌های گذشته رخ داد، متوقف شده و در هفته گذشته نیز شاهد بودیم که صف‌های سنگین فروش اکثر سهم‌های بورسی برچیده شد و بر این اساس تا آبان‌ماه بورس یک وضعیت متعادل اما نوسانی را تجربه خواهد کرد و در این بین کسانی که از قدرت تحلیل و شناخت بازار برخوردار باشند، می‌توانند از این بازار نیز سود معقولی را کسب کنند. 

اما به‌تازه‌واردان بورسی توصیه می‌شود به‌هیچ‌عنوان وارد سهمی که نمی‌شناسند و از آن مطمئن نیستند، نشوند. چرا که در بازار امروز ممکن است در همان ابتدا با ضرر مواجه شوند.

بنابراین اگر هم قصد ورود دارند، باید به‌نمادهایی وارد شوند که دارای بنیاد قوی است و به‌اصطلاح سودساز بوده و ارزنده محسوب می‌شود. در غیر این صورت همراه شدن با موج و جَو احساسی و هیجانی بازار ممکن است برای سهام‌داران خُرد و مبتدی زیان هنگفتی را به‌بار آورد.

* کارشناس بازار سهام

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    1 1
    انتخاب بایدن باعث می شود تا تحریم ها کاهش یابد ولی رفع تحریم ها علیه صنعت خودروسازی نباید برداشته شود چون اگر تحریم ها برداشته شوند دیگه ایران خودرو و سایپا تلاشی نمی کنند که در صنعت خودروسازی پیشرفت کنند چون تحریم ها برداشته شده اند ولی اگر تحریم ها رفع نشوند ایران خودرو و سایپا به هر دری می زنند تا در صنعت خودروسازی خود کفا شوند الان ایران خودرو و سایپا هر کدامشون یه خودروی جدیدی ساخته اند همش به خاطر این تحریم ها بود اگر تحریم نبودند همین خودروهارو هم نمی ساختند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =