لنت

بازار لوازم‌یدکی و قطعات پرمصرف این روزها حال خوشی ندارد. قیمت‌ها به‌شدت افزایش یافته و بازار کشش و توان افزایش بیش از این را ندارد.

  به گزارش «اخبار خودرو»،بازار لوازم‌یدکی و قطعات پرمصرف این روزها حال خوشی ندارد. قیمت‌ها به‌شدت افزایش یافته و بازار کشش و توان افزایش بیش از این را ندارد. این افزایش قیمت در برخی قطعات پرمصرف مانند لنت سبب شده بسیاری دست از تعویض لنت بردارند و تا مرحله آینه شدن از آن استفاده کنند. به‌گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» قرار است قیمت لنت طی هفته‌های آینده بازهم افزایش یابد. موضوعی که خیلی به‌مذاق فعالان بازار و بنکداران خوش نیامده است.
با ورود به‌بازار و برخورد با افرادی که برای خرید لنت آمده‌اند، آن‌ها را ناراضی و گله‌مند می‌بینیم. چراکه در با مقایسه با سال گذشته می‌شد با قیمت امروز دو دست لنت‌ترمز خرید و این درحالی است که قطار افزایش قیمت قصد توقف ندارد.
محمد.س یکی از فعالان بازار لنت کشور است که از وضعیت نابسامان بازار گلایه‌مند است. وی به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «از ابتدای سال تاکنون چندین‌بار قیمت لنت افزایش یافته و مشتریان ما طی سال جاری به‌شدت کم شده‌اند و بسیاری از افرادی هم که به ما مراجعه‌ می‌کنند یا دست خالی باز می‌گردند یا دنبال قطعات بی‌کیفیت و ارزان هستند.» وی می‌افزاید: «درحال حاضر قیمت‌ انواع لنت به‌شدت افزایش یافته و مردم به‌دنبال لنت‌های ارزان‌قیمت اما بی‌کیفیت هستند. پیش از این کمتر کسی سراغ لنت‌های متفرقه می‌رفت؛ اما طی ماه‌های اخیر برخی محصولات لنتی نه‌تنها متفرقه محسوب نمی‌شوند، بلکه تبدیل به‌لیدر بازار شده‌اند.»
گشت‌وگذار و بررسی قیمت‌ها در بازار حکایت از چند نرخی بودن این قطعه دارد. فعال دیگری در بازار قطعات‌یدکی به روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «شاهدیم که برخی قطعات از رده‌خارج را درحالی که تاریخ مصرفشان‌ گذشته، در بازار با قیمت بسیار مناسبی به‌فروش می‌رسانند.» وی می‌افزاید: «متاسفانه نظارتی بر بازار لنت‌ترمز وجود ندارد و با افزایش قیمت قطعات معروف و استاندارد، شاهد افزایش قیمت قطعات تقلبی، زیرپله‌ای و بی‌کیفیت در بازار هستیم که به‌صِرف ارزان بودن در این شرایط بد اقتصادی به‌راحتی به‌فروش می‌رسند.»
این فعال که خواسته نامی از او برده نشود، تاکید می‌کند: «اگر برای بازار با اهمیت لنت‌ترمز فکری نشود و قطعات تقلبی با همین میزانی که می‌بینیم به‌فروش برسد، به‌احتمال زیاد با شروع فصل سرما و آغاز بارش‌ها، با افزایش تصادفات و خسارت‌های جانی و مالی بسیار مواجه خواهیم بود.» 
وی از شرکت‌های مطرح تولیدکننده لنت نیز خواست در شرایط فعلی بازار را طوری هدایت کنند که به‌شکل نامتعارف با افزایش قیمت مواجه نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =