کد خبر: 231374
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
صنعت خودرو

براساس آخرین آمار اعلام شده توسط اداره کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پنج شش ماهه اول سال جاری ۴۶۸ هزار و ۶۹۹ دستگاه از انواع خودروها تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،در نیمه نخست سال جاری براساس گزارش عملکردی تولید انواع خودروها در مقایسه با شش ماهه ابتدایی سال گذشته تولید سواری‌، وانت،  مینی‌بوس و میدل‌باس، اتوبوس،کامیونت، کامیون و کشنده همگی رشد تولید را تجربه کرده‌اند. در مجموع، تولید انواع خودروها طی نیمه اول امسال با رشد ۲۳.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

طبق آمار، ۴۲۵ هزار و ۹۲۵ دستگاه انواع سواری در نیمه اول امسال در کشور تولید شده که نسبت به شش ماهه اول سال گذشته رشد ۲۱.۹ درصدی داشته است. در شش ماهه اول امسال ۲۳۹ هزار و ۷۳۵ دستگاه انواع خودرو توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده که ۲۳۵ هزار و ۸۱۰ دستگاه آن سواری بوده و نسبت به شش ماهه اول 1398 رشد ۴۹.۴ درصدی را داشته است.

در دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز در نیمه نخست امسال با رشد ۱.۲ درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته، ۲۰۳ هزار و ۲۲۵ دستگاه از انواع خودرو تولید شده که ۱۷۲ هزار و ۷۶۴ دستگاه آن سواری بوده و نسبت به نیمه اول سال قبل ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

تولید وانت نیز در این مدت به ۳۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰.۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

در مورد تولید مینی‌بوس و میدل باس نیز تعداد ۴۱۲ دستگاه اعلام شده است که این رقم در مقایسه با تولید این محصول در نیمه نخست سال ۹۸، رشد ۲۳.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در این گزارش آمده است که در شش ماهه ابتدایی امسال ۳۸۳ دستگاه اتوبوس در کشور تولید شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۱۲۴ درصد رشد همراه شده  است.

تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز در مدت فوق‌الذکر معادل 2345 دستگاه بوده که نسبت به نیمه نخست سال گذشته  افزایش ۵۴.۷ درصدی داشته است.

افزایش ۳۶ درصدی تولیدات خودرویی در شهریور ماه

براساس این گزارش، می‌توان گفت تولید انواع خودرو در شهریور ماه 1399، به رقم ۸۶ هزار و ۲۹۳ دستگاه رسیده است که نسبت به آمار تولیدات خودرویی در شهریورماه سال گذشته رشد ۳۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد. در شهریور ماه امسال ۷۷ هزار و ۵۹۸ دستگاه سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با شهریور سال گذشته رشد ۳۵ درصدی را داشته است.

تولید انواع خودرو توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو طی شهریورماه امسال با افزایش  ۱۱۳.۱ درصدی نسبت به شهریورماه سال گذشته، به ۴۷ هزار و ۹۳۷ دستگاه رسیده است که۴۷ هزار و ۵۸۷ دستگاه آن سواری بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۴.۶ درصدی داشته است.

همچنین تولید انواع خودرو توسط گروه خودروسازی سایپا نیز در شهریور امسال با افت هشت درصدی همراه شده و به ۳۴ هزار و ۹۸۶ دستگاه رسیده است که از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۵۷ دستگاه، سواری تولید شده و افت ۱۴ درصدی را نسبت به شهریور سال 1398 نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =