کد خبر: 233656
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

بر کسی پوشیده نیست که داشتن یک کسب و کار حقوقی مستقل و راه اندازی یک کسب و کار بخصوص برای افرادی که دانش و مهارت لازم را در حوزه های تخصصی خود دارند و به دنبال مشارکت و استفاده از فرصت های موجود در بازار رقابتی هستند تا چه میزان می تواند اهمیت داشته باشد.

امروزه افراد زیادی بعد از فارغ التحصیلی و یا بعد از کسب مهارت لازم در برخی از حوزه های فنی و تخصصی به فکر ثبت شرکت هستند. ثبت شرکت امتیازات زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد و باعث می شود با پشتوانه و اعتبار بیشتر بتوانند فعالیت کنند و در ضمن از حمایت های دولت مانند وام ها و تسهیلات دولتی و امتیازات ثبت شرکت مانند حضور در مناقصات و مزایده ها و غیره بهره مند شوند.

از طرف دیگر ثبت برند بخصوص اگر ثبتد برند حقوقی باشد باعث می شود تا کسب و کار به راحتی معرفی شود، محصولات شناسنامه دار شوند و مشتریان بیشتری به سمت محصولات و خدمات شرکت گرایش و تمایل پیدا کنند. به همین جهت است که افراد در کنار ثبت شرکت به دنبال ثبت برند فوری و مرتبط هستند.

اما ثبت شرکت و به دنبال آن ثبت برند معتبر نکاتی دارد که باید در نظر گرفته شود. عدم توجه به اصول ثبت شرکت و ثبت برند به صورت قانونی می تواند تبعات و مشکلات زیادی را برای کسب و کارها به همراه داشته باشد.

در این مقوله با موسسه ویونا همراه شده ایم تا شرایط و نکات مهم برای ثبت شرکت و ثبت برند را با تکیه بر تخصص و دانش و تجربه این موسسه بررسی کنیم.

چه نکاتی را باید برای ثبت شرکت در نظر بگیریم؟

ثبت شرکت نیاز به دانش حقوقی خاص دارد. البته امروزه وجود موسسات ثبت شرکت و ثبت برند مانند موسسه ویونا به افراد کمک می کند تا به راحتی بتوانند شرکت خود را ثبت کنند و از مشاوره تخصصی آنها در تمام مدت فعالیت خود برای امور حقوقی استفاده کنند.

اگر قصد داشته باشید که صاحب شرکت و برند معتبر شوید بهتر است ابتدا به فکر ثبت شرکت باشید. این باعث می شود تا بتوانید ثبت برند حقوقی انجام دهید. ثبت برند حقوقی به نام شرکت است و این به اعتبار شرکت نیز کمک می کند.

حال برای ثبت شرکت لازم است که ابتدا شرکای مناسبی برای خود انتخاب کنید. بسیاری از شراکت ها و یا شرکت ها به دلیل کم توجهی به این موضوع به شکست و ورشکستگی می رسند. پس از انتخاب شریک مناسب باید یک قالب شرکتی خوب برای موضوع شرکت خود انتخاب کنید. در ایران 7 نوع قالب شرکت وجود دارد و بهترین قالب را معمولا موضوع فعالیت شرکت و ابعاد شرکت تعیین می کند. بنابراین لازم است که قالب مناسب را انتخاب کنید.

مراحل ثبت شرکت نیازمند آماده سازی مدارکی مانند اساسنامه، اظهارنامه، شرکت نامه و قرارداد فی مابین شرکا و تعهد نامه و غیره است. این مدارک را به همراه دیگر مدارک مانند سو پیشینه شرکا و مدارک شناسایی مدیران باید از قبل در مجمع عمومی موسسین آماده و صورتجلسه کنید. به یاد داشته باشید که این مدارک اهمیت زیادی دارند و باید به خوبی تهیه شوند. برای تهیه مدارک ثبت شرکت حتما از مشاوران حرفه ای کمک بگیرید.

پس از آماده سازی مدارک باید مراحل ثبت شرکت را انجام دهید که در اداره ثبت شرکت ها انجام می شود و نهایتا موضوع ثبت شرکت آگهی می شود. بعد از این مرحله حتما باید برای شرکت ثبت شده دفاتر پلمپ مالیاتی از اداره دارایی دریافت شود و برای این موضوع نهایتا دو ماه پس از ثبت شرکت فرصت دارید.

هیچ راه میان بری برای ثبت شرکت وجود ندارد و نباید فریب برخی از تبلیغات را خورد. نهایتا برای ثبت شرکت حتما باید این مراحل به صورت قانونی دنبال شود. پس از ثبت شرکت اگر به دنبال ثبت برند حقوقی هستید باید به شکل زیر اقدام کنید.

نکات ثبت برند که باید در نظر گرفت

پس از اینکه شرکت ثبت شد می توانید برای موضوع محصولات و خدمات خود و متناسب با طبقات محصولات خود اقدام به ثبت برند بکنید. ثبت برند دارای طبقاتی است که متناسب با موضوع محصول یا خدمت شرکت باید تعیین شود. از این رو بهتر است ابتدا موضوعات و طبقات برند خود را تعیین کنید و سپس مرتبط با نوع فعالیت شرکت خود برای ثبت برند اقدام کنید.

 برندی که متناسب با نام شرکت و فعالیت شرکت طراحی شود شانس موفقیت بیشتری دارد. برند باید خوانا و مفهومی باشد و باید به صراحت این اعتماد را به مشتری بدهد که بهترین محصول را خریداری می کند. نکات مهمی که باید برای ثبت برند در نظر بگیرید را به یاد داشته باشید.

برند نباید اقتباس از برند های دیگری باشد، باید خاص و منحصر به فرد باشد و باید بتواند به خوبی تمایز دهنده محصول یا خدمت شما از محصولات و خدمات دیگر باشد. برندها نباید کپی برداری شده باشند و یا به شکل زیادی مشابه برند های دیگر باشند. نکته مهم دیگر اینکه برند نمی تواند در طرح خود از عناوین و کلمات لاتین بهره بگیرد مگر اینکه شرکت قبلا اقدام به دریافت کارت بازرگانی کرده باشد.

استفاده از علائم دولتی و یا حکومتی،  استفاده از نام و پرچم کشورها، استفاده از واژه ها و عناوین عمومی و تعریف کننده و بسیاری دیگر از نکات نیز باید در طراحی برند در نظر گرفته شود.

از دیگر نکاتی که لازم است در ثبت برند در نظر بگیرید این است که برند متعلق به فردی خواهد بود که اولین بار اقدام به ثبت برند کرده باشد. بنابراین اگر قبلا کسی برندی را ثبت کرده باشد و به نام او باشد شما مجاز به ثبت آن برند و یا مشابه آن برند نخواهید بود. برای ثبت برند نیز استفاده از مشاوره افراد و موسسات حرفه ای بسیار حائز اهمیت است.

موسسه ویونا با ده ها سال سابقه در حوزه های ثبت شرکت و ثبت برند و انواع مشاوره حقوقی شرکتی آماده ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی ثبت برند و ثبت شرکت به علاقمندان می باشد. شما می توانید همین الان از مشاوره رایگان و حرفه ای این موسسه بهره مند شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =