کد خبر: 233861
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
بنزین

دانش آموخته نانو فیزیک دانشگاه کاشان به بیان توضیحاتی درباره تولید بنزین ۱۵۰۰ تومانی به دست محققان کشور پرداخت.

به گزارش «اخبار خودرو»،محمد داوری، کارشناس ارشد نانو فیزیک از دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تولید بنزین دانش بنیان، گفت: به همت محققان کشور موفق شدیم بنزین دانش بنیانی را با قیمت ۱۵۰۰ تومان تولید کنیم.

این عضو شرکت دانش بنیان دانش آموختگان دانشگاه کاشان ادامه داد: تولید دیگر ما اکتان بوستر است که با اضافه کردن ۳ یا ۴ قطره از این محصول در یک لیتر، بنزین معمولی به بنزین سوپر تبدیل می‌شود.

او افزود: این نوع بنزین در پتنت آمریکا هم ثبت شده که دارای استاندارد یورو ۵ است. از ویژگی‌های این بنزین افزایش عمر موتور و کاهش آلودگی هوا را می‌توان نام برد.

داوری تصریح کرد: از دیگر تولیدات ما آیروژل و هیدروژل است. هیدروژل جاذب آب بوده و در صنایع کشاورزی از آن استفاده می‌شود تا مصرف آب را به این وسیله کمتر کنیم. هیدروژل هم باعث می‌شود در اطراف گیاه آب جمع شده و در مصرف آن صرفه جویی شود.

او افزود: هیدروژل عایق حرارت و صوت است، اگر این هیدروژل یک سانتیمتر ضخامت داشته باشد، یک طرف را تا یک هزار و ۱۰۰ درجه گرما دهیم، طرف دیگر تا ۳۰ درجه گرم می‌شود و می‌توانیم از آن در کوره‌ها و آب سردکُن‌ها استفاده کنیم.

این دانش آموخته نانو فیزیک درباره میزان استقبال از تولیداتشان، توضیح داد: برای بنزین حتی از بازار کشور چین هم درخواست خرید داشته ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =