کد خبر: 233877
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
پژو

برنامه بازگشت به بازار آمریکای شمالی در برنامه میان مدت PSA با عنوان «تلاش برای گذر» بود که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و قرار بود تا ۱۰ سال ادامه داشته باشد.

گروه خودروسازی تازه‌ تاسیس استلانتیس برنامه خود را برای بازگرداندن برند پژو به بازار ایالات متحده متوقف و اعلام کرده که با وجود این‌که بعد از ادغام دو گروه PSA و فیات کرایسلر دسترسی گسترده‌تری به لحاظ جغرافیایی برای محصولات این گروه خودروسازی به وجود آمده، فعلا می‌خواهد برای این بازار تمرکز خود را روی برندهای موجود در آمریکای شمالی بگذارد.

تمرکز روی برندهای موجود

برنامه برای بازگرداندن برند فرانسوی پژو که آخرین بار در اوایل دهه ۱۹۹۰ وارد آمریکا شده بود، یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که در دسامبر ۲۰۱۹ بعد از اعلام ادغام قریب‌اوقوع دو شرکت، توسط کارشناسان مطرح می‌شد.

لری دومینیک، مدیری که از سال ۲۰۱۷ اداره‌ فعالیت‌های گروه PSA در ایالات متحده را برعهده داشت، در روزهای اخیر به عنوان مدیر برند آلفا رومئو در آمریکای شمالی معرفی شد.

روز شنبه سخنگوی گروه استلانتیس اعلام کرد که «زمینه جدید استلانیس با حضور قدرتمندی که در بازار آمریکا دارد ما را به تمرکز بیشتر روی برندهای موجود سوق می‌دهد. به همین اطر است که لری توسعه برند آلفا رومئو را در این بازار دنبال خواهد کرد».

بازگشت به آمریکا

این در حالی است که پیش از این آقای دومینیک دست‌کم به مدت چهار سال مشغول آماده‌سازی شرایط برای بازگشت برند پژو به ایالات متحده بود و تمرکزش را روی ایجاد کانال توزیعی گذاشته بود که از نمایندگی‌های فروش و نمایشگاه‌های پر زرق و برزق و گران قیمت دوری می‌کرد و در عوض از فناوری‌های جدید برای ارائه خدمات مواجهه مشتری با محصول مانند برنامه‌ریزی تحویل خودرو بهره می‌برد.

برنامه بازگشت به بازار آمریکای شمالی در برنامه میان مدت PSA با عنوان «تلاش برای گذر» بود که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و قرار بود تا ۱۰ سال ادامه داشته باشد. تلاش‌های اولیه این خودروساز فرانسوی برای حضور یافتن در آمریکا بیشتر برا ارائه کرایه کوتاه مدت خودروها با برند فری‌توموو (Free۲Move) متمرکز بود.

کارلوس تاوارس مدیرعامل سابق PSA که حالا مرد شماره یک استلانتیس به شمار می‌رود، به دنبال کاهش اتکای بیش از اندازه گروه خودروسازی‌اش بر بازار راکد اروپا بود.

در سال‌های اخیر این اتکا به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده بود، خصوصا پس از خرید برندهای اوپل/واکسهال از جنرال موتورز در سال ۲۰۱۷ و کاهش شدید فروش خودرو در بازار چین که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده بود. 

کارلوس تاوارس با تکیه بر تخصص کارشناسان مرکز مهندسی اوپل در آلمان و با تضمین این مساله که محصولات جدید PSA برای بازار آمریکای شمالی مناسب هستند، شرایط را برای بازگشت احتمالی به ایالات متحده آماده کرده بود. در بحبوحه همین تلاش‌ها بود که اعلام شده بود نسخه‌ای از سدان فست‌بک پژو ۵۰۸ در ایالات متحده رویت شده است.

رشد متوازن

ادغام PSA با فیات کرایسلر به استلانتیس گستره متوازنی از محصولات را در بازارهای آمریکا و اروپا ارائه می‌دهد که در بخش آمریکا برندهایی مانند جیپ و رم بالاترین سودآوری را از فروش شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها عاید این گروه خودروسازی تازه تاسیس می‌کند.

آلفا رومئو در بازار آمریکا شاهد کورسویی از امید بوده است و سال گذشته در حالی‌که بازار به طور کلی شاهد افت بود این برند ایتالیایی افزایشی فروشی ۱.۶ درصدی را تجربه کرد. گرچه میزان فروش آلفا رومئو محدود به سدان جیلیا و کراس‌اوور استلویو بوده، انتظار می‌رود عرضه کراس‌اوورهای جدید این برند تنوع و همچنین میزان فروش در بازار آمریکا را افزایش دهد.  

بهبود آگاهانه

کارلوس تاوارس با ستودن تلاش عالی لری دومینیک و تیمش در ایالت متحده گفت که ایده‌هایی مطرح شده توسط آن‌ها در گروه خودروسازی استلانتیس مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. پیش‌تر آقای تاوارس در مصاحبه‌ای با نشریه اتوموتیو نیوز اروپا گفته بود: «تیم ما [PSA] در آمریکای شمالی که در شهر آتلانتا مسقر است، مشغول آماده‌سازی شرایط برای بازگشت برند پژو به بازار آمریکا است و ایده‌های بسیار زیادی را برای شرایط لجستیک، حفظ و نگهداری، الگوی توزیع و ارتباطات بازاریابی مطرح کرده است».

او همچنین در این مصاحبه افزوده بود: «در هر تصمیمی که ما در جهان استلانتیس بگیریم، از این ایده‌ها برای بهبود وضعیت‌مان در این بازار و اداره امورمان استفاده خواهیم کرد». 

به هر صورت رویای بازگشت پژو به ایالات متحده باری دیگر متوقف شد و با اینکه در آن ابتدا بسیاری یکی از نتایج ادغام PSA و فیات کرایسلر را حضور این برند فرانسوی در آمریکا می‌دانستند اما حالا مشخص شده که دست‌کم تا چند سال دیگر چنین اتفاقی صورت نخواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

آخرین اخبار