تریل‌ های حمل سیمان

گروه سرویس‌های کریس در یک گاراژ ارائه خدمات در پورفلیت انگلستان با یک ابزار جالب هزینه‌های نگهداری از تایر تریل‌های نقل‌وانتقال سیمان را کاهش و عمر این تایرها را افزایش داده است. این وسیله امکان تنظیم بالانس تایر و مشخص کردن محل پرحرارت تایر را دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این اتو سرویس با در اختیار داشتن ۴۰ ماشین حمل سیمان تازه که به شرکت هانسون «Hanson» خدمات می‌دهد و چندین کامیون میکسر به عنوان نیروی خدماتی، هزینه‌ زیادی برای نگهداری از این کامیون‌ها پرداخت می‌کند. اما با استفاده از این ابزار توانسته است به سودآوری برسد. 

این تجهیزات با سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت AES ساخته شده اما ایده اصلی استفاده از آنها توسط همین گاراژ ارائه شده است.

آلین گابور، مدیر نقل‌وانتقال این اتوسرویس می‌گوید: «این وسیله راه‌حل دو چالش اساسی است، جلوگیری از سایش لاستیک ناشی از ناهمواری چرخ‌ها و برخورد ابزارهای داخل کارگاه هنگام تعامل با مهره‌ها و پیچ‌ها حین بالانس کردن.»

این وسیله را می‌توان یک سیستم جمع‌وجور و دیجیتال دانست که کریس سرویس را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به تجهیزات سنگین و هزینه‌های زیاد دستگاه بالانس خودروهای سنگین اقدام به تنظیم چرخ‌ها کند.

گابور ادامه داد: «این تجهیزات کاملا قابل حمل است و به همین خاطر ما قادر هستیم که به راحتی از این ابزار روی کامیون‌های مختلفی که در نقاط مختلف گاراژ قرار گرفته‌اند، استفاده کنیم. همچنین استفاده از دوربین‌های دقیق در این وسیله باعث می‌شود کوچکترین انحراف در رینگ، تایر و شاسی مشخص شود. فقط با چرخش نیمه فرمان می‌توان تمام زوایای کمبر، کستر و زوایی طولی (TOE) را تشخیص دهید.»

فناوری بی‌سیم این دستگاه باعث می‌شود اطلاعات کالیبره کردن به کامپیوتر مرکزی این دستگاه ارسال شود و از آنجا نمودارهای مختلفی در صفحه نمایش این کامپیوتر به نمایش گذاشته شود تا بتوان به نحو صحیحی تشخیص داد که چه اصلاحی لازم است.

گابور توضیح داد: «تمام اتفاقاتی که در کسری از ثانیه انجام می‌شود به واسطه سیستم‌های فوق‌العاده دقیق و بی‌خطایی ارائه می‌شوند که با هدف کاهش زمان سرویس، تعمیر و نگهداری وسایل‌نقلیه سنگین طراحی شده‌اند. همچنین مشتری ما می‌تواند درخواست ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل کاملی را داشته باشد که بعد از هر تنظیم ارائه می‌شود.»

کریس سرویس پیش‌بینی کرده که هزینه‌های انجام شده برای تهیه این دستگاه در کمتر از یک سال باز خواهد گشت و به خاطر هزینه کمتر برای تعمیر قطعات فنی، تایرها و سوخت مصرفی این اتفاق در کمتر از ۱۲ ماه رخ خواهد داد.

باوجود اینکه دو قطعه از این دستگاه برای تنظیم هر سمت از تایرها کفایت می‌کند، اما این گاراژ ترجیح داده برای تنظیم دقیق‌تر چرخ‌ها از چهار دستگاه به صورت همزمان استفاده کند.

حال شرکت AES که از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز کرده، قصد دارد این محصول را در ابتدا برای بازار بریتانیا و سپس در بازار جهانی هم عرضه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =