بورس

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ اکنون بازار سهام به‌شدت درگیر دو مبحث مهم سیاسی و اقتصادی است و معاملات آن تحت تاثیر این مباحث، دچار نوسان و هیجانات سهام‌داران شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گروه بهمن، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، کرمان‌خودرو، بهمن‌دیزل، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپادیزل و رینگ‌سازی مشهد منفی خوردند و درمقابل هیچ نمادی مثبت نشد.
همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 2338 نوبت معاملاتی، 84میلیون سهم به ارزش 15.4میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 186هزار میلیارد تومان شد تا همچنان سقوط آزاد ارزش‌کل سهام گروه خودرویی ادامه داشته باشد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از 15هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 151هزار واحدی قرار گرفت.

سایه دو مبحث سیاسی بر سر بورس
برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ اکنون بازار سهام به‌شدت درگیر دو مبحث مهم سیاسی و اقتصادی است و معاملات آن تحت تاثیر این مباحث، دچار نوسان و هیجانات سهام‌داران شده است. مبحث سیاسی خود به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ در ابتدا باید مساله برجام تعیین تکلیف شده و مشخص شود آیا توافقات لازم در این زمینه حاصل می‌شود یا خیر. موضوع سیاسی دیگر مربوط به مسایل داخلی و انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود که برای روشن‌شدن آن نیز باید منتظر معرفی کاندیداهای ریاست‌جمهوری و اعلام مواضع و برنامه‌های آن‌ها در زمینه بازار سرمایه بود. مشخص شدن نتایج این دو روند سیاسی، باعث رفع ابهاماتی می‌شود که اکنون فعالان بازار با آن مواجه شده‌اند.

تشدید روند نزولی بازار با نبود نقدینگی
بازار سهام در وضعیت فعلی از دید اقتصادی نیز از کمبود منابع مالی رنج می‌برد. نبود نقدینگی این بازار را با مشکل مواجه کرده و همین امر باعث ایجاد شتاب در روند نزولی بازار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =