فیات-کرایسلر

دیگر چیزی از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر باقی نمانده است؛ اما برندهای این گروه هنوز یک دهه فرصت دارند تا نشان دهند ارزش فعالیت کردن را دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،دیگر چیزی از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر باقی نمانده است؛ اما برندهای این گروه هنوز یک دهه فرصت دارند تا نشان دهند ارزش فعالیت کردن را دارند. کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه خودروسازی استلانتیس گفته که به‌هر 14 برند حاصل از ادغام دو گروه PSA و فیات-کرایسلر 10 سال فرصت می‌دهد تا دریچه‌ای جدید را به‌روی خود بگشایند.

نگاه به آینده
برای کرایسلر، برندی که شدیدا به‌یک جهت مشخص و محصولات بیش‌تر احتیاج دارد، نگاه کردن به 10 سال آینده کار جاه‌طلبانه‌ای است و این برند با خط تولیدی متشکل از دو مینی‌ون و سدان‌هایی کهنه و قدیمی برای رسیدن به 10 سال آینده نیازمند یک خانه‌تکانی اساسی است. تیم کنیسکیس، رئیس موقت کرایسلر اگر در این سمت باقی بماند، باید تا سال 2025 برنامه‌ای اساسی را برای کرایسلر ارائه دهد.
او یا هر کس دیگری که سکان کرایسلر را دراختیار داشته باشد، این فرصت را خواهند داشت که مسیر جدید و متفاوتی را برای ادامه کار آن انتخاب کنند.
برخی می‌گویند این برند آسیب‌پذیر است و نیاز به‌پیدا کردن هدفی جدید دارد و برخی نیز معتقدند کرایسلر با مدل‌های کراس‌اوور یا خودروهای دیگری که ممکن است از پلت‌فرم PSA استفاده کنند، می‌تواند خط تولید خود را احیا کند.

زنده نگه داشتن برندها
تاوارس به‌جای اتخاذ تصمیمات فوری فرصتی 10 ساله را در اختیار مدیران برندها قرار داده و در این مدت خودروسازان علاوه‌بر سرمایه‌گذاری این فرصت را دارند تا چشم‌انداز بلندمدت خود را تغییر دهند. تاوارس درباره برندها گفته است: «ما همه آن‌ها را دوست داریم و شما چیزی را که دوست دارید نمی‌کشید.» هفته گذشته تاوارس در یک سخنرانی اعلام کرد که به‌مدیران برندها فرصتی برای «برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات و فناوری‌های متفاوت برای رشد برندها و ایجاد ارزش برای کمپانی» داده است. تاوارس معتقد است که دادن فرصت 10 ساله برای عملی کردن یک چشم‌انداز در صنعت‌خودرو امری منحصر به‌فرد است. او دراین‌باره گفته است: «چند مدیر برند در جهان امکان در نظر گرفتن یک برنامه 10 ساله را برای جذب سرمایه و رشد فناوری و عرضه محصولات جدید برای رشد دارند؟ این چیزی است که ما در اختیار مدیران قرار داده‌ایم تا بتوانند شانسی داشته باشند. اگر موفق شوند ما آن‌ها را تشویق می‌کنیم و اگر هم موفق نشوند، درباره آن تصمیم می‌گیریم.»

نقطه‌قوتی به‌نام تنوع
تاوارس درسخنرانی اخیرش به‌موضوعات مختلفی پرداخت؛ از جمله دیدگاهش درباره چین، توسعه فرهنگ شرکت حاصل از ادغام و این‌که چطور استلانتیس توانسته دو ماه و نیم زودتر از برنامه‌ریزی‌ها این ادغام را عملی کند. آماده‌سازی برای این ادغام بزرگ باید درخلال همه‌گیری کرونا صورت می‌گرفت که فعالیت جامعه را به‌طور کلی متوقف کرده و تولید و فروش را در صنعت‌خودرو متوقف یا کُند کرده بود. تیم‌های فیات-کرایسلر و PSA که به‌گفته تاوارس شدیدا کارآمد هستند، توانسته‌اند به‌رغم فرآیندی که شامل تکمیل 12 هزار و 500 سند می‌شد، در فاصله دسامبر 2019 تا ژانویه 2021 و زودتر از پیش‌بینی‌ها این ادغام را نهایی کنند. چهار ماه بعد از نهایی شدن ادغام، فرهنگ جدید استلانتیس درحال شکل گرفتن است. اما تاوارس می‌گوید که تعریف این فرهنگ نیازمند گذشت زمان است. زمانی که یکی از مدیران درباره فرهنگ سازمانی از او سوال کرده، او پاسخ داده است: «این چیزی است که ما بعد از چند سال کار کردن در کنار هم آن را انتخاب خواهیم کرد.» در این گفتگو، تاوارس به آلفارومئو بیشتر پرداخته و گفته است: «در گذشته، بسیاری از خودروسازان دیگر مایل به خرید آلفارومئو بودند. از نظر آن خریداران، این شرکت ارزش بالایی دارد و حق با آن‌ها است. آلفا ارزش زیادی دارد.» البته تاوارس اذعان کرده است که آلفارومئو باید به برخی مسائل بپردازد و مدتی طول می‌کشد تا شرایط این برند ایتالیایی کاملاً درست شود. وی در ادامه افزوده است: «آلفارومئو به دنیای الکتریسیته منتقل می‌شود اما این کار را به روشی پویا و با یک مدیرعامل پرشور و موفق از پژو انجام می‌دهد.»
هر فرهنگی که درنهایت ظاهر شود حاصل دیدگاه‌های متنوع و گوناگونی است که در نقاط مختلف جهان شکل گرفته‌اند. به‌گفته تاوارس تنوع «نقطه‌قوت» اصلی استلانتیس است؛ زیرا این ویژگی به‌این کمپانی قابلیت درک جهان و شناخت بازارهایی را که در آن فعالیت دارند می‌دهد و به‌علاوه ایده‌ها و دیدگاه‌های متفاوت‌تری را به‌وجود می‌آورد که آن‌ها می‌توانند از آن در حل مسائل و انتخاب بهترین گزینه‌ها برای شرکت استفاده کنند. تاوارس گفت که درحال حاضر «ما نمی‌خواهیم کشف کنیم که فرهنگ سازمانی‌مان دقیقا چیست و ما تنها این را درنظر می‌گیریم که متنوع بودن مزیت رقابتی ماست و از همین ویژگی راضی هستیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =