کد خبر: 234636
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

شرکت تایوانی فاکسکان (Foxconn) به‌عنوان شریک اَپل و سازنده گوشی‌های آیفون قراردادی را با استارت‌آپ سازنده خودروهای برقی «فیسکر» (Fisker) برای تولید خودروهای برقی درخاک آمریکا از سال 2023 به‌امضا رساند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت تایوانی فاکسکان (Foxconn) به‌عنوان شریک اَپل و سازنده گوشی‌های آیفون قراردادی را با استارت‌آپ سازنده خودروهای برقی «فیسکر» (Fisker) برای تولید خودروهای برقی درخاک آمریکا از سال 2023 به‌امضا رساند و تولید این خودروها که تحت‌نام تجاری فیسکر در آمریکای شمالی، اروپا، چین و هند به‌فروش خواهند رسید، از اواخر سال 2023 در آمریکا آغاز خواهد شد. این محصول فعلا به‌نام پروژه Pear شناخته می‌شود؛ اما جزئیات چندانی درباره نام خودرو یا مکان کارخانه‌های تولیدی توسط این دو شرکت افشا نشده است؛ اما «هنریک فیسکر» مدیرعامل شرکت فیسکر می‌گوید چهار ایالت از جمله کارخانه فاکسکان در ویسکانسین برای این منظور تحت‌بررسی قرار دارد. مدیرعامل فیسکر اضافه کرد ظرفیت سالانه کارخانه تولیدی در آمریکا در آغاز کار دست‌کم 150 هزار دستگاه خودرو خواهد بود.
فیسکر دسترسی به‌زنجیره تامین فاکسکان از جمله تراشه‌های نیمه‌هادی را از جمله مزیت‌های مشارکت با این شرکت تایوانی عنوان کرد و گفت: «وقتی شما به‌دوران اخیر و محصولات فناوری جدید نگاهی می‌اندازید، متوجه می‌شوید که آن‌ها ابتدا در آمریکا عرضه شده‌اند. بنابراین می‌خواهیم از آنجا شروع کنیم.» تحت قرارداد منعقده، فیسکر و فاکسکان مشترکا در پروژه‌ای با عنوان «Project PEAR» (انقلاب خودروهای برقی شخصی) سرمایه‌گذاری و در سودهای حاصله سهیم خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =