کد خبر: 234818
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
تعویض پلاک

برای تعویض پلاک خودرو باید مراحلی را طی کرد تا به کمک آن‌ها بتوان کار خود را به راحتی انجام داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،برای تعویض پلاک خودرو باید مراحلی را طی کرد تا به کمک آن‌ها بتوان کار خود را به راحتی انجام داد.

با خرید خودروی جدید طبیعتا باید طبق تاریخ و ساعت دقیقی که در قولنامه برای تعویض پلاک مشخص شده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد و نام مرکز طبق توافق دو طرف در قولنامه ذکر می‌شود، تجربه نشان داده که انجام تعویض پلاک حداقل از صبح تا ظهر زمان می‌برد، در این گزارش همه آنچه باید درباره انجام این کار بدانید، را توضیح می‌دهیم.

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا درباره چگونگی نوبت‌دهی برای حضور افراد در مراکز تعویض پلاک اظهار کرد: این کار به صورت اینترنتی انجام می‌شود و لازم است که مردم به سایت نوبت‌دهی تعویض پلاک راهور مراجعه کنند و آنجا هم قبل از گرفتن نوبت، برای مخاطبان شرایط ذکر و شماره‌گذاری شده است.

اگر فروشنده خودرو هستید باید مدارکی همچون کارت خودرو، بیمه نامه خودرو، برگ سبز یا سند مالکیت یا برگه شناسایی خودرو، سند مالکیت ثبت شده در دفتر اسناد (اگر دارد)، اصل شناسنامه و کارت ملی، برگه عدم خلافی خودرو (اگر خودرو خلافی دارد فروشنده می‌تواند در همان مرکز تعویض پلاک آن را پرداخت کند)، کارت معاینه فنی معتبر و کارت عابر بانک برای پرداخت هزینه خلافی به همراه خود داشته باشید.

اگر هم خریدار هستید لازم است که اصل شناسنامه و کارت ملی، کارت عابربانک برای پرداخت هزینه‌ها، سند احراز محل سکونت (سندی که نشان دهد شما ساکن شهری که تعویض پلاک در آن انجام می‌شود هستید. مثل سند قطعی خانه، اجاره نامه دارای کد رهگیری و هولوگرام، جواز کسب معتبر، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد و…) و قبض آب، برق یا گاز محل سکونت که آدرس آن با آدرس سند بالا یکی باشد را در کیف خود بگذارید زیرا نیاز می‌شود.

اگر مدارک خودرو گم شد چه باید کرد؟

در این حالت اصلا مشکلی نیست، اگر سند کمپانی و برگ سبز خودرو را گم کرده‌اید، باید این موضوع را به پلیس آگاهی اطلاع دهید و به‌ دنبال ابطال مدارک مفقودشده باشید یا اگر سند قطعی را گم کرده‌اید باید بدانید که سابقه سند قطعی در دفتر اسناد رسمی تنظیم‌کننده سند موجود است و اگر به آن دفترخانه مراجعه کنید، امکان دریافت رونوشت وجود دارد اما برای تعویض نیاز به اصل مدارک دارید.

هزینه تعویض پلاک بر عهده چه کسی است؟

پاسخ مشخص است، اعلام شده که هزینه را باید خریدار بپردازد اما اگر فروشنده به خریدار وکالت بدهد، خریدار اجازه خواهد داشت که این فرایند را به‌تنهایی پیگیری کند.

آیا افراد می‌توانند شماره پلاکشان را خود انتخاب کنند؟

ما نمی‌توانیم زوج یا فرد بودن پلاک را انتخاب کنیم و انجام این کار ممکن نیست و پلاک هر شهر کدهای مخصوص به خودش را دارد برای مثال اگر شما ساکن تهران هستید اما محل کارتان استان البرز و.. است، نمی‌توانید استان محل کار خود را دریافت کنید.

آدرس مراکز تعویض پلاک در پایتخت و شهرستان‌های اطراف آن در ادامه آمده است.

۱: چیتگر: کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص کرج

۲: الغدیر: یافت آباد، بلوار الغدیر، خیابان اکبر

۳: میثم: کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج، خیابان داروپخش، خیابان روز دارو

۴: یادگارامام: اتوبان یادگار امام، خیابان زنجان شمالی، جنب ستاد ترخیص خودرو

۵: خاوران: کیلومتر ۱۰ جاده خاوران، بعد از سه راه

۶: ایران‌خودرو: کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو

۷: سایپا: کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت سایپا

۸: اتحاد: تهرانپارس، حکیمیه، خیابان اتحاد، اتحاد ۵ غربی

۹: اسلامشهر: چهاردانگه، روبروی شهرک صنعتی، کوچه نمایندگی ایران خودرو

۱۰: بهارستان: جاده ساوه، خیابان رینگ کار، نرسیده به چهار راه

۱۱: ورامین: میدان بسیج، بلوار امام رضا (ع)، روبروی بازار میوه و تره بار

۱۲: پاکدشت: بلوار شمالی، شهدای قمی، نبش جماران ۱۷

۱۳: شهریار: میدان نماز، به سمت تهران (بلوار پلیس)

۱۴: رباط کریم: جاده ساوه، بلوار امام خمینی، روبروی صندوق قرض الحسنه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =