تولید هیدروژن سبز در استرالیا

وفور انرژی خورشیدی در استرالیا باعث شده است یکی از بهترین مناطق برای بهره‌برداری ترکیبی از فناوری فتوولتائیک متمرکز با میکروالکترولیزر اختصاصی باشد که امکان تولید هیدروژن سبز را می‌دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت Ampol Limited، Caltex Australia سابق، با همکاری شرکت Fusion Fuel Green PLC، یک شرکت فناوری هیدروژن سبز، برای ساخت کارخانه تولید هیدروژن سبز در سایت پالایشگاه روغن Lytton در کوئینزلند، استرالیا، توافق‌نامه (HoA) امضا کرده است.

این پروژه شامل نصب یک کارخانه آزمایشی برای تولید هیدروژن سبز، با استفاده از فناوری اختصاصی Fusion Fuel’s HEVO-SOLAR، در سایت پالایشگاه Ampol’s Lytton در بریزبن است.

پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه طی ۱۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین این شرکت چارچوبی را فراهم می‌کند تا در یک همکاری مشترک ۵۰-۵۰ برای پیگیری سایر فرصت‌های تولید هیدروژن سبز در منطقه شرکت کنند.

جفری شوارتز، رئیس Fusion Fuel گفت: «این اتفاق گامی مهم برای تبدیل Fusion Fuel به یک مهره جهانی در اکوسیستم هیدروژن است. ما استرالیا را به عنوان بازار اصلی خود انتخاب کردیم، زیرا استراتژی ملی هیدروژن این کشور می‌خواهد استرالیا را به تولیدکننده اصلی هیدروژن سبز تبدیل کند.

وفور انرژی خورشیدی در استرالیا باعث شده است یکی از بهترین مناطق جغرافیایی برای راه‌حل HEVO-SOLAR باشد که ترکیبی از فناوری فتوولتائیک متمرکز با میکروالکترولیزر اختصاصی ماست و به ما امکان تولید هیدروژن سبز با هزینه‌های قابل مقایسه با هیدروژن خاکستری و قهوه‌ای را می‌دهد.

مسافت‌های زیادی که معمولا استرالیایی‌ها طی می‌کنند، می‌تواند برای وسایل نقلیه الکتریکی باتری‌دار - با توجه به محدودیت برد آنها و زمان طولانی شارژ مجدد - چالش‌برانگیز باشد.

هیدروژن سبز با برد و زمان سوخت‌گیری قابل مقایسه با وسایل نقلیه بنزینی یا دیزلی، هر دو مشکل را حل می‌کند. استرالیا واردکننده مقادیر قابل‌توجهی بنزین، گازوئیل و سوخت جت است، بنابراین توانایی ما در تولید سوخت‌های سبز در داخل کشور باید از نظر اقتصادی و همچنین سازگار با آب و هوا مناسب باشد.

به‌عنوان بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین توزیع‌کننده سوخت استرالیا در سطح عمده‌فروشی و خرده فروشی، Ampol Limited شریک ایده‌آل ماست.»

برنت مریک، مدیر عامل اجرایی Ampol نیز گفت: «از همکاری در زمینه Future Energy و Decarbonisation Strategy با Fusion Fuel هیجان‌زده هستیم. سایت لیتون با در اختیار داشتن زمین، دانش و مهارت‌های موجود در پالایشگاه، مکان مناسبی را برای دسترسی به کانال‌های توزیع و توانایی اتصال به تاسیسات اصلی ارائه می‌دهد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =