هنوز نمی‌دانیم چه عاملی باعث این حادثه شده است، اما با مقامات محلی و تیم مدیریت ریسک خود برای بررسی اتفاقات و شناسایی اقدامات کار خواهیم کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،سایت چمتول در راکتون ایالت ایلینوی طعمه حریق شد و براساس اعلام لابریزول هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای برای این آتش‌سوزی کشف نشده است. در اطلاعیه این شرکت آمده است: «هنوز نمی‌دانیم چه عاملی باعث این حادثه شده است، اما با مقامات محلی و تیم مدیریت ریسک خود برای بررسی اتفاقات و شناسایی اقدامات کار خواهیم کرد.
سعی می‌کنیم در آینده جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذاریم.» به گفته بیل اسنیدر، معاون ارشد عملیات‌های ادتیوساز لابریزول در ۱۵ ژوئن جلسه‌ای در برکشایر هاتاویی در اوهایو برای بررسی این اتفاق برگزار شد.
چمتول که از بزرگ‌ترین و تعیین‌کننده فرمولاسیون جدید گریس و روانکارهای کاربردی در دنیا به حساب می‌آید، فعالیت خود را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد. البته این سایت از سال ۲۰۱۲ تحت مدیریت لابریزول فعالیت می‌کند.
اسنیدر اضافه کرد: «از این حادثه بهت‌زده هستیم.» البته او اطمینان داد ۷۰ متخصصی که هنگام آتش‌سوزی در کارخانه حضور داشتند، اکنون در شرایط ایمن و سالم هستند. البته این سایت ظرفیت فعالیت ۲۰۰ نفر را داشته است. البته سایت تولیدی مجموعه چمتول توسط واحد تحقیق و توسعه گسترده‌ای‌ حمایت می‌شد که شامل چند شیمیدان، بیولوژیست و متخصص فنی است.
در آخرین پروژه این شرکت روند تولید بزرگ‌ترین راکتور تولید گریس دنیا در حال مطالعه بوده که باعث افزایش تولید سه برابری حجم تولید این کارخانه می‌شود. البته علاوه‌بر گریس، چمتول محصولات متنوع کاربردی شامل روانکارهای مایع را نیز تولید می‌کند.
حدود ساعت ۷ صبح ۱۴ ژوئن کارمندان کارخانه با به صدا درآوردن آژیر خطر، آتش‌نشانان را به محل حادثه فراخواندند و آتش‌نشانی منطقه راکتون نیز به سرعت محل حادثه را از افراد عادی و کارمندان سایر سایت‌های اطراف در محدود یک مایلی تخلیه کرد. در ۱۶ ژوئن آتش‌نشانی یک کنفرانس خبری برگزار و اعلام کرد پس از ۴۸ساعت تلاش سرانجام شعله‌های آتش در سایت چمتول فرونشستند، اما عامل آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است.
Lubrizol Corporation به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های برکشایر هاتاوی تحت مدیریت اریک شنور تولیدکننده مواد شیمیایی ویژه برای خودروهای سواری و تجاری، بازارهای صنعتی و مصرفی است.
این محصولات شامل ادتیوهای روغن‌موتور، مایعات مربوط به خودرو و همچنین ادتیو روانکارهای صنعتی و مواد افزودنی برای بنزین و سوخت دیزل است. از زمان آتش‌سوزی در چمتول تا امروز نماد LZ با افت ۵۰۰ دلاری با ۳‌درصد کاهش نسبت به ۱۴ ژوئن
معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =