پنج بار چشمک زدن چراغ‌چک ناشی از ‌ایراد سنسور دریچه‌گاز یا سوکت آن است. در این حالت باید سنسور دریچه‌گاز بررسی و درصورت معیوب بودن آن، این قطعه تعویض شود.

موتورسیکلت 180 سی‌سی مدل 1397 دارم و چند روزی است پس از استارت و روشن شدن، چراغ‌چک پنج بار چشمک می‌زند و خاموش می‌شود. همچنین درزمان بالا رفتن سرعت‌، موتور نامیزان کار کرده و پس از آن با افت شتاب مواجه می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،پنج بار چشمک زدن چراغ‌چک ناشی از ‌ایراد سنسور دریچه‌گاز یا سوکت آن است. در این حالت باید سنسور دریچه‌گاز بررسی و درصورت معیوب بودن آن، این قطعه تعویض شود. اما درصورت سالم بودن سنسور باید سوکت مربوطه بررسی شود و از سوی دیگر نامیزان کار کردن پیشرانه در موتورسیکلت‌های انژکتوری در سرعت‌های بالا سبب افت شتاب آن می‌شود و ممکن است این امر سه‌علت عمده داشته باشد. 1- درموتورسیکلت‌های انژکتوری لوله‌ای طراحی و تعبیه شده تا میزان بخارات بنزین را به‌سیستم بازگرداند. بنابراین اگر در مسیر این لوله مشکلی به‌وجود آمده باشد یا این‌که مسیر بازگشت بخارات بنزین مسدود شده باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد. در این حالت باید لوله برگشت‌دهنده بخارات بنزین بررسی و درصورت نیاز تعویض شود. 2- سیستم جرقه‌زنی با مشکل مواجه شده است و در این صورت احتمال دارد لقی بین پیکاپ و فلایویل کمتر شده یا پیکاپ در جای خود شُل شده باشد. بنابراین باید فاصله بین پیکاپ و فلایویل بررسی و تنظیم شود. همچنین درصورت شُل بودن پیکاپ، باید آن را در محل خود محکم کنید. 3- عامل سوم نیز به‌سیستم جرقه‌زنی و متعلقات آن مربوط است و اگر چینی شمع یا سرشمع اصطلاحا برق‌دزدی داشته باشد، چنین اشکالی را ایجاد می‌کند. دراین حالت برای رفع مشکل باید سیستم مدار الکترونیکی مربوطه بررسی و پس‌از آن قطعاتی مانند شمع و وایر تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =