در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت تاخیر در روشن شدن موتور آن هم در هوای سرد و در اوایل روشن شدن، به‌عوامل زیادی بستگی دارد که باید تمام آن‌ها بررسی شود.

موتورسیکلت طرح ویو 125 سی‌سی مدل 1394دارم و اگر قصد داشته باشم آن را با استارت روشن کنم، پس از مدت کوتاهی استارت ضعیف می‌شود و توانش را از دست می‌دهد. این مشکل بیش‌تر در صبح‌ها به وجود می‌آید. علاوه‌بر این هنگام حرکت در سرعت‌های بالاتر از 50 کیلومتر برساعت یا بیش‌تر، موتور به‌یک‌باره کپ می‌کند و گاه ناگهان مکث کرده و کشش لازم را ندارد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت تاخیر در روشن شدن موتور آن هم در هوای سرد و در اوایل روشن شدن، به‌عوامل زیادی بستگی دارد که باید تمام آن‌ها بررسی شود. درمرحله نخست باتوجه به‌کاربراتوری بودن سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما، برای اطمینان از وارد شدن سوخت به‌میزان کافی به‌سیلندر باید کاربراتور تنظیم شود. سپس سیستم جرقه‌زنی موتور را بررسی کنید. چراکه اگر این سیستم تنظیم نباشد، منجر به‌تاخیر در روشن شدن موتور می‌شود. برهمین اساس ضمن بررسی شمع موتور درصورت نیاز شمع و همچنین وایر را تعویض کنید. همچنین باید بدانید که باتری یک منبع انرژی الکتریکی است که برای مدت کوتاهی توان راه‌اندازی استارت را دارد و اگر توان باتری کم شود، دیگر نمی‌تواند استارت را به‌گردش در آورد. بنابراین برای هر بار روشن کردن موتور باید از استارت به‌مدت کوتاهی استفاده شود. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما، باتوجه به‌این‌که سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری فاقد هرگونه سنسور، عملگر و واحد پردازشگر مرکزی است، بنابراین از عملکرد ضعیف‌تری برخوردار است. در فصول سرد سال، اینرسی گاز در کاربراتور سبب ضعیف شدن عملکرد آن می‌شود. بنابراین می‌توان گفت سوخت کافی به‌سیلندر نمی‌رسد و توان و کشش مناسب را برای حرکت در سرعت‌های بالا ندارد. این موضوع تنها به‌ضعف طراحی کاربراتور مربوط می‌شود که اگر قطعات آن نیز معیوب باشد، در ایجاد چنین مشکلی تاثیرگذار خواهد بود. براین اساس برای رفع چنین مشکلی باید کاربراتور و قطعات متعلق به‌آن بررسی و درصورت وجود اشکال در ارسال سوخت، قطعاتی همچون ژیگلور، شناورها و دیافراگم تعویض شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =