ابتدا باید گفت اعلام نکردید که خودرو شما متعلق به‌کدام برند و چه‌مدلی است. اما سیستم ABS از کار نمی‌افتد؛ بلکه در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌شود.

خودرو وارداتی مدل 2007 دارم و چندی پیش با هدف تعویض رینگ خودرو با سایز بزرگ‌تر به‌مرکز تیون مراجعه کردم. اما تیونر گفت که تغییر در سایز رینگ و لاستیک منجر به‌اختلال در عملکرد سیستم ABS خودرو می‌شود. آیا چنین موضوعی صحت دارد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،بله؛ ابتدا باید گفت اعلام نکردید که خودرو شما متعلق به‌کدام برند و چه‌مدلی است. اما سیستم ABS از کار نمی‌افتد؛ بلکه در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌شود. در خودرو اگر از رینگ و لاستیک بزرگ‌تر استفاده شود، این موضوع سبب اختلال در قدرت ترمز می‌شود. از سوی دیگر سبب عدم‌کنترل فرمان خودرو حین ترمزگیری و درست عمل نکردن سیستم EBD می‌شود. در زمان تعویض رینگ ECU نمی‌تواند به‌درستی میزان نیروی هر چرخ را محاسبه کند و سبب لیز خوردن یا اصطلاحا کله کردن خودرو می‌شود. همچنین رینگ و لاستیک بزرگ‌تر به‌سرعت سیستم تعلیق را فرسوده می‌کند. کمپانی خودروساز زمانی که مدلی را طراحی و تولید می‌کند، براساس قوای محرک آن اقدام به‌تعیین و استفاده از لاستیک می‌کند. هرچند کمپانی سازنده گاهی نیز به‌این مورد اشاره می‌کند که می‌توان تا چه‌حد از رینگ و لاستیک بزرگ‌تر استفاده کرد. اگر خارج از دستور کمپانی اقدام به‌نصب رینگ و تایر بزرگ‌تر کنید، زمینه اختلال را در سیستم‌های مذکور فراهم می‌کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =