آئودی کیو ۵

آئودی جزو خودروهای خوش‌ساخت و با کیفیت آلمانی‌ است. محصولی که سرویس‌های دوره‌ای خاصی دارد و می‌تواند برای مصرف‌کننده گران تمام شود که از آن جمله تعویض لنت‌ترمز است.

به گزارش «اخبار خودرو»،آئودی جزو خودروهای خوش‌ساخت و با کیفیت آلمانی‌ است. محصولی که سرویس‌های دوره‌ای خاصی دارد و می‌تواند برای مصرف‌کننده گران تمام شود که از آن جمله تعویض لنت‌ترمز است. درواقع تعویض لنت‌ترمز جلو محصولات مختلف آئودی از جمله مدل A4 این شرکت بین 150 تا 250 دلار هزینه دربر دارد و این درحالی است که بیش‌تر لنت‌های ترمز در بازار قطعات‌یدکی بین ۷۵ تا ۱۲۰ دلار قیمت دارند.
از جمله سرویس‌های دیگر آئودی سرویس روتورهاست و درصورتی که لنت‌های ترمز بسیار فرسوده باشد، باید آن‌ها را نیز تعویض کرد.
اما دلیل گران تمام شدن تعویض لنت در محصولات آئودی، تاکید بر استفاده از قطعات اولیه تاییدشده توسط این کمپانی است. به‌عنوان مثال درمحصول آئودی A4 لنت‌های ترمز اصلی به‌طور خاص برای این محصول طراحی شده‌اند و لنت‌های نصب‌شده در بالاترین سطح استاندارد قرار دارند که این به‌فراهم آمدن حداکثر میزان ایمنی و دوام در خودرو کمک قابل توجهی می‌کند. به‌همین دلیل تعویض لنت دراین محصول آئودی بسته به‌نوع آن و میزان خسارتی که لنت‌های فرسوده به‌سایر اجزای خودرو وارد کرده‌اند ممکن است در هر محور بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار هزینه به‌همراه داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که به‌صورت مرتب لنت‌های ترمز خودرو بررسی و بازبینی شود و درصورت نیاز هرچه‌سریع‌تر برای تعویض آن اقدام کنید.
برخلاف لنت‌های ترمز جلو، لنت‌های ترمز عقب به‌دلیل زیر فشار قرار گرفتن بیش‌تر زودتر فرسوده می‌شوند. به‌همین دلیل بررسی وضعیت لنت‌ها در خودروهای آئودی از اهمیت زیادی برخوردار است. کارشناسان معتقدند در محصولات آئودی لازم است لنت‌های ترمز را نه‌تنها به‌دلایل ایمنی، بلکه برای حفظ یکپارچگی بقیه اجزای ترمز این مدل خودرو به‌روز نگه ‌دارید. چراکه درصورت خراب شدن لنت‌های ترمز، اگر برای تعویض آن به‌موقع اقدام نکنید، چرخ‌دنده‌های ترمز خودرو به‌سرعت فرسوده می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =