تارا

تارا مجهز به مجموعه‌ای از سیستم‌های کنترلی در حرکت و توقف و مالتی‌مدیای بهتر نسبت به دیگر خودروهای ایرانی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،برای نخستین‌بار در کشور، سیستم ایمنی کنترل پایداری خودرو (ESC) توسط متخصصان ایران‌خودرو با همکاری شرکت‌های قطعه‌ساز، بر روی خودرو تارا توسعه یافته و نتایج آزمون‌های انجام‌شده حاکی از عملکرد مناسب آن است. مدیر طراحی سیستم‌های برق، الکترونیک و پلت‌فرم ایران‌خودرو در این باره گفته است: «موتور تی‌یو5 پلاس، نوع ارتقایافته موتور تی‌یو5 است و موجب می‌شود تا توان و گشتاور تارا با این موتور نسبت‌به سایر خودروهایی که پیش از این مجهز به موتور تی‌یو5 بودند، به مراتب بهتر شود و این خودروها مصرف سوخت مناسب‌تر و میزان آلایندگی کمتری داشته باشند.»

سیستم مالتی‌مدیای پیشرفته

سیداحمد مدیرقمی با اشاره به سیستم مالتی‌مدیای پیشرفته این محصول اظهار کرد: «پردازشگر مالتی‌مدیای خودرو تارا، شش‌هسته‌ای QT با سرعت مناسب به‌واسطه نصب لینوکس است. این پردازشگر به لحاظ استفاده از سیستم لینوکس نسبت به سیستم‌های ویندوز به‌مراتب قوی‌تر بوده و شفافیت نمایشگر آن ۶۰۰ در ۱۰۲۴ است که نسبت به خودروهای ایرانی موجود در بازار، دارای وضعیت مناسب‌تری است. تنظیمات Follow Me نیز روی این نمایشگر تعبیه شده است.» وی افزود: «اتصال‌پذیری به تلفن همراه راننده (Mirror Link)، از سایر امکانات این سیستم مالتی‌مدیا به‌شمار می‌رود که قطعا برای مشتری جذاب خواهد بود. زیرا می‌تواند از امکانات تلفن همراه خود روی نمایشگر خودرو بهره ببرد. در نسل ششم سیستم مالتی‌مدیا که از خودرو تارا آغاز شده و در سایر محصولات ایران‌خودرو نیز تعبیه خواهد شد، امکان فراخواندن نیروی امدادخودرو یا اورژانس (Ecall & Bcall) نیز افزوده خواهد شد.»

سیستم محدودکننده سرعت

مدیر طراحی سیستم‌های برق، الکترونیک و پلت‌فرم ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: «علاوه بر سیستم کروزکنترل، سیستم محدودکننده سرعت از دیگر تجهیزات این خودرو به شمار می‌رود که فعال‌سازی آن موجب می‌شود راننده از محدودیت سرعت تعیین‌شده در جاده تبعیت کرده و به‌صورت سهوی نیز از آن عبور نکند. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد با خیال آسوده ضمن رعایت سرعت مطمئنه، دغدغه‌ای برای عبور از سرعت مجاز نداشته باشد.»

پیشنهاد دنده مناسب به راننده با GSI

وی تجهیز GSI را از دیگر تجهیزاتی برشمرد که در این خودرو پیش‌بینی شده است و عنوان کرد: «این تجهیز موجب می‌شود تا در حین رانندگی، دنده متناسب با سرعت، بر روی صفحه نمایشگر خودرو به راننده اعلام شود. پیشنهاد دنده مناسب به راننده باعث خواهد شد ضمن کارکرد مناسب خودرو، مصرف سوخت نیز در شرایط بهینه قرار گیرد. استفاده از تجهیز GSI در راستای صیانت از حقوق مشتری در جهت رفاه، حفظ محیط زیست و تمکین از استانداردهای بالادستی است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =