در موتورسیکلت‌های انژکتوری پس از استارت زدن (یعنی دقیقا در زمان کار کردن پیشرانه و روشن بودن آن) اگر بنا به‌هردلیلی چراغ‌چک ثابت باقی بماند یا شروع به‌چشمک‌زدن کند، این ایراد تنها به‌مشکل در ECU مربوط می‌شود .

موتورسیکلت آپاچی RTR200 ریس‌ادیشن مدل 1397 دارم و حدود یک هفته است موقع روشن شدن موتور، چراغ‌چک به‌صورت یکنواخت روی کیلومترسنج روشن می‌ماند و گاهی هم به‌صورت چشمک‌زن روشن و خاموش می‌شود. همچنین در برخی مواقع سرعت چشمک زدن این چراغ بیش‌تر می‌شود. از سوی دیگر اگر از سرعت 60 کیلومتر بر ساعت بالاتر برانم، موتورسیکلتم به‌یک‌باره دچار افت شتاب می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در پاسخ به‌سوال شما باید گفت عیب‌یابی موتورسیکلت از راه دور اصولی و دقیق نیست. اما درپاسخ به‌بخش اول سوال شما باید گفت که در موتورسیکلت‌های انژکتوری پس از استارت زدن (یعنی دقیقا در زمان کار کردن پیشرانه و روشن بودن آن) اگر بنا به‌هردلیلی چراغ‌چک ثابت باقی بماند یا شروع به‌چشمک‌زدن کند، این ایراد تنها به‌مشکل در ECU مربوط می‌شود و این موضوع حکایت از آن دارد که ECU به‌راه‌اندازی مجدد نیاز دارد. دراین صورت اگر با سیستم‌های الکترونیکی آشنا هستید، باید به‌دفترچه‌راهنمای موتورسیکلت مراجعه کنید و مرحله به‌مرحله فرآیند عیب‌یابی را به‌طور صحیح دنبال کنید. اما اگر آشنایی با سیستم‌های الکترونیکی ندارید توصیه می‌شود به‌نمایندگی‌های مربوطه مراجعه کنید تا کارشناس فنی مرحله راه‌اندازی اولیه ECU را انجام دهد تا مشکل برطرف شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت که چنین مشکلی چهار علت عمده دارد. 1- احتمال دارد اتصالات کوئل موتورسیکلت شما با اشکال مواجه شده باشد و در این صورت باید کوئل بررسی شود تا از سالم بودن اتصالات و سرسیم‌های آن مطمئن شوید. 2- اگر سوخت کافی به‌پیشرانه احتراق‌داخلی منتقل نشود، هنگام باز شدن بیش‌تر دریچه‌گاز، سوخت مورد نیاز وارد سیلندر نمی‌شود و سبب افت ناگهانی سرعت می‌شود. در این حالت باید سیستم سوخت‌رسانی را بررسی کرد و ممکن است در این حالت فیلتر بنزین مسدود شده باشد که باید فیلتر تعویض شود. همچنین در مسیر انتقال سوخت احتمال دارد مشکلی به‌وجود آمده باشد که لازم است مورد بررسی قرار گیرد تا مشکل برطرف شود. 3- ممکن است اتصالات باتری و حتی سوئیچ وضعیت نامناسبی داشته باشد و در ادامه باید هر دو مورد به‌دقت بررسی شود. 4- برخی اوقات احتمال دارد اتصال بدنه پیشرانه و بدنه موتورسیکلت نامناسب باشد که در این حالت باید کلیه سیم‌های اتصال به‌بدنه بررسی شود و از اتصال آن به‌صورت کامل مطمئن شد؛ چراکه این عامل نیز در افت سرعت ناگهانی تاثیرگذار است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Kingferi IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    0 0
    اگه منظورت چراغ چک آچاره برو hispeed بزار تو دنده mوsبا هم نگهدار ۳۰ ثانیه خاموش میشه،نه دیفرانسیل،یکی از سیم های gear sensor یا برق موتور دچار پارگی شده سرعت بالا آلارم ○\ میده؟اگه آره همون سنسور مشگل داره دیاگ نزن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =