کد خبر: 235923
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
نفت سپاهان

در پی انتشار مطلبی با عنوان «تولید روغن‌موتور در بخش خصوصی؛ گرفتار چالش جدید» در شماره روز گذشته روزنامه «دنیای‌خودرو»،  جوابیه‌ای از سوی شرکت نفت سپاهان به این روزنامه ارسال شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،در پی انتشار مطلبی با عنوان «تولید روغن‌موتور در بخش خصوصی؛ گرفتار چالش جدید» در شماره روز گذشته روزنامه «دنیای‌خودرو»، جوابیه‌ای از سوی شرکت نفت سپاهان به این روزنامه ارسال شده است که در ادامه می‌خوانید:
«پیرو خبر درج‌شده در آن روزنامه محترم در مورخ 18/05/1400 با موضوع توقف عرضه روغن soc4، توضیحات زیر جهت درج در روزنامه ارسال می‌شود:
1- واحد تبخیر پالایشگاه اصفهان به‌عنوان بخش تامین و تولید خوراک شرکت نفت سپاهان از ابتدای ماه جاری در اورهال بوده و خوراک دریافتی از پالایشگاه از 12هزار بشکه در روز به 3هزار بشکه کاهش یافته است.
2- از ابتدای سال جاری هیچ‌گونه صادرات محصول soc4 توسط شرکت نفت سپاهان انجام نشده است.
3- محصول soc4 شرکت نفت سپاهان که همان روغن پایه 100 است، نه تنها توسط شرکت نفت سپاهان بلکه توسط 3 پالایشگاه روانکار دیگر نیز تولید شده و امکان عرضه آن در بازار داخل توسط پالایشگاه‌های فوق وجود دارد.
4- باتوجه به عدم دسترسی مستمر به خوراک جهت تولید محصول SOC4، شرکت نفت سپاهان تلاش کرده است به‌صورت مداوم نسبت به عرضه آن در بازار داخل از طریق بورس کالا اقدام کند به‌طوری‌که طی سه ماهه ابتدای سال جاری بیش از 5هزار تن soc4 در بازار داخل عرضه شد که تنها برای 2600تن آن تقاضا وجود داشته است.
5- روغن soc4 به عنوان یکی از اصلی‌ترین روغن‌های پایه در تولید روغن‌های موتوری شرکت نفت سپاهان است. تولید روغن موتوری و تامین نیاز بازار داخل به عنوان مهم‌ترین اولویت شرکت نفت سپاهان است، به‌طوری‌که با وجود زیان‌ده بودن فروش روغن موتوری با قیمت‌های مصوب سازمان حمایت و مشکلات دسترسی به خوراک، شرکت نفت سپاهان طی 4 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 46هزار تن روغن موتوری جهت تامین نیاز داخلی عرضه کرده که نسبت به 30هزار تن مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 50درصدی داشته است. »

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =