کد خبر: 235996
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
رادارهای پیشرفته

مطابق به‌روزرسانی قانون رانندگی فرانسه، از سال 2022 موتورسیکلت‌ها و خودروهای پر سروصدا در این کشور جریمه می‌شوند و نخستین حرکت فرانسه در مسیر جریمه صدا از سال 2019 آغاز شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،قوانین سختگیرانه رانندگی در فرانسه مشهور هستند و حال قرار است تا جریمه سروصدا نیز به‌آن‌ها اضافه شود.

فرانسه با رادارهای پیشرفته خودروهای پر سروصدا را جریمه می‌کند

مطابق به‌روزرسانی قانون رانندگی فرانسه، از سال 2022 موتورسیکلت‌ها و خودروهای پر سروصدا در این کشور جریمه می‌شوند و نخستین حرکت فرانسه در مسیر جریمه صدا از سال 2019 آغاز شد؛ زمانی که برخی شهرهای بزرگ این کشور به‌رادارهای تشخیص صدای آزاردهنده مجهز شدند. این رادارها با استفاده از دوربین و میکروفن معابر اصلی را تحت‌نظر دارند. این طرح پس از حدود دو سال فعالیت آزمایشی، نتیجه بسیار مثبتی را برای خزانه دولت به‌همراه داشته‌ و لازم به‌ذکر است اتحادیه‌اروپا هرساله قوانین مربوط به‌صدای خروجی وسایل نقلیه را مورد بازنگری قرار می‌دهد و به‌همین دلیل بسیاری از سوپراسپرت‌های جدید همانند مدل‌های قدیمی پر سروصدا نیستند. با این حال دولت فرانسه مصمم است با افرادی که خروجی اگزوز را دستکاری می‌کنند، به‌مبارزه برخیزد. رادارهای ویژه سروصدا ابتدا در شهرهای نیس و لیون نصب خواهند شد و این رادارها از یک دوربین 360 درجه به‌همراه چهار میکروفن تشخیص صدا تشکیل شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

آخرین اخبار