کد خبر: 235997
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
رانندگی با الکل

حالا که لایحه هزارمیلیارد دلاری زیرساخت تقدیم مجلس نمایندگان آمریکا شده، امکان اجباری شدن فناوری تست الکل راننده فراهم آمده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،حالا که لایحه هزارمیلیارد دلاری زیرساخت تقدیم مجلس نمایندگان آمریکا شده، امکان اجباری شدن فناوری تست الکل راننده فراهم آمده است. درصورت اجباری شدن فناوری رصد راننده از لحاظ مصرف مواد الکلی، خودروسازان باید سامانه‌هایی روی خودروها نصب کنند که امکان حرکت با خودرو برای رانندگان مســت مقدور نباشد.
در لایحه 2702 صفحه‌ای (برای پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای زیرساخت‌ها) قانونی تحت‌عنوان «کاهش رانندگی‌های مخدوش» درحال تصویب است که در آوریل 2021 توسط کمیسیون حمل‌ونقل به‌مجلس نمایندگان آمریکا تقدیم شده است. این لایحه درصدد ایجاد زیرساخت‌های لازم برای به‌کارگیری استانداردهای ایمنی سامانه‌های خودرویی است که باید ظرف سه‌سال ایجاد شوند و خودروسازان بعد از آن دو سال فرصت دارند که این سامانه‌های تکوین‌یافته را در خودروها نصب کنند.
هرچند که این قانون، نوع فناوری یا سامانه به‌کار رفته را دیکته نمی‌کند، اما متخصصان صنعت‌خودرو می‌گویند که سامانه مونیتورینگ راننده برپایه نصب دوربین موسوم به DMS (مخفف driver monitoring systems) بهترین سامانه ممکن است و بیش‌ترین نتیجه را به‌بار می‌آورد.
همین حالا هم این سامانه در صنعت‌خودرو به‌بهترین وضعیت بلوغ خود رسیده و درحقیقت محصول جانبی فناوری‌های خودران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

آخرین اخبار