قطعا خودروهایی که مجهز به‌سیستم پاشش مستقیم هستند، به‌دلیل طراحی خاص سیلندر و سیستم سوخت‌رسانی آن نیازمند استفاده از سوخت با اکتان مطلوب هستند و متاسفانه کیفیت سوخت داخل به‌گونه‌ای است که اکتان مورد نیاز این خودروها را تامین نمی‌کند و به‌ناچار باید از مایع اکتان استفاده شود.

باتوجه به‌این‌که بسیاری از خودروهای وارداتی از موتور مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی مستقیم GDI بهره می‌برند، بنابراین با سوخت کشور سازگار نیستند. با این تفاصیل آیا استفاده از مایع اکتان می‌تواند در عملکرد موتور تاثیرگذار باشد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،قطعا خودروهایی که مجهز به‌سیستم پاشش مستقیم هستند، به‌دلیل طراحی خاص سیلندر و سیستم سوخت‌رسانی آن نیازمند استفاده از سوخت با اکتان مطلوب هستند و متاسفانه کیفیت سوخت داخل به‌گونه‌ای است که اکتان مورد نیاز این خودروها را تامین نمی‌کند و به‌ناچار باید از مایع اکتان استفاده شود. البته بسیاری از کارشناسان خودرو استفاده مکرر از این مایع را منع می‌کنند. زیرا هنگام استفاده از اکتان، سولفور زیادی وارد سیلندر می‌شود و درنتیجه بعد از احتراق، به‌رسوب تبدیل شده و سر پیستون انباشته می‌شود. این مواد در درازمدت به‌یک لایه الماسی‌شکل تبدیل می‌شوند و این عامل سبب کوچک شدن محفظه احتراق و تسریع در فرسودگی موتور خواهد شد. گفتنی است اکتان سوخت هیچ تاثیری بر قدرت موتور ندارد و سبب افزایش قدرت آن نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =