باتری‌های یو‌پی‌اس

باتری توسط شرکت‌ تولیدکننده گارانتی می‌شود و معمولا زمان آن نیز به‌یک سال می‌رسد. هرچند تعداد کمی از باتری‌ها به‌خدمات پس از فروش نیاز پیدا می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری توسط شرکت‌ تولیدکننده گارانتی می‌شود و معمولا زمان آن نیز به‌یک سال می‌رسد. هرچند تعداد کمی از باتری‌ها به‌خدمات پس از فروش نیاز پیدا می‌کنند. در این میان برخی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده باتری برای مشتریان و نمایندگان خود درحوزه خدمات پس از فروش و گارانتی چالش‌هایی را به‌وجود آورده‌اند. درگزارش‌های قبلی روزنامه «دنیای‌خودرو» به‌موضوع بلاتکلیفی مشتریان و نمایندگان فروش یکی از شرکت‌های تولیدکننده باتری اشاره شد وهرچند این شرکت قول رفع مشکلات را در این خصوص داد، اما شواهد از چیز دیگری حکایت دارد. درهمین زمینه یکی از نمایندگان این شرکت به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «متاسفانه بعد از گذشت چندماه مشکلات درخصوص گارانتی باتری‌های این شرکت باقی است و به‌عنوان مثال شرکت می‌گوید برای باتری سوزوکی به‌یک بنکدار خاص مراجعه کنید.»
وی می‌افزاید: «ما به‌این شرکت اعتراض کردیم و خواستار آن شدیم که بحث گارانتی را خود شرکت دنبال کند. اما مدیران مربوطه می‌گویند که گارانتی یک‌سری از باتری‌ها را به‌فلان بنکدار واگذار کرده‌ایم و باید به او مراجعه کنید.»
این نماینده فروش درادامه اظهار می‌کند: «دراین میان این سوال مطرح است که چرا یک نفر باید از یک شهر به‌شهر دیگر یا استان دیگری برای گارانتی یک یا دو عدد باتری برود و چرا شرکت مسئولیت این کار را برعهده نمی‌گیرد؟»
وی تاکید می‌کند: «شرکت از ابتدای خرداد فروش باتری‌های سوزوکی را به‌یک بنکدار واگذار کرده و گارانتی این محصولات را نیز رســـما به‌همان بنکدار سپرده است.» این فعال بازار باتری همچنین می‌گوید: «بسیاری از فروشندگان نسبت به‌این شرایط اعتراض دارند؛ اما متاسفانه به‌آن رسیدگی نمی‌شود و این شرکت به‌هیچ‌وجه گارانتی محصولاتش را نمی‌پذیرد و ظاهرا قرار نیست تغییری در روش آن صورت گیرد.»
وی افزود: «این روش کار از ابتدا هم با اعتراض تولیدکنندگان باتری همراه بود و این کار را نوعی کلاه‌برداری اعلام کردند و الان پس از گذشت چندسال که عمر باتری رو به‌پایان است، هم‌زمان دوره گارانتی آن نیز منقضی نشده و شرکت تولیدکننده از زیر بار گارانتی شانه خالی می‌کند که از لحاظ قوانین و مقررات سازمان حمایت، این کار خلاف قانون بوده و شرکت گارانتی‌کننده مسئولیت اصلی را به‌عهده دارد و بنکدارانی که برای این کار انتخاب شده‌اند، به‌عنوان نماینده شرکت هستند و درصورت عدم‌برعهده گرفتن گارانتی، شرکت اصلی باید پاسخگو باشد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =