برای رفع مشکل باید سه‌مورد را بررسی کنید. نخست‌آن‌که از آنجا که موتور خودرو شما از تکنولوژی پایینی برخوردار بوده و از قطعه الکترومکانیکی چون استپرموتور برخوردار است، بنابراین در گام اول عیب‌یابی، این قطعه باید مورد بررسی قرار گیرد.

خودرو پژو روا مدل 1389 دارم و بیش از سه هفته است موقع روشن شدن خودرو، بخصوص درحالی که موتور سرد است و مدت زیادی روشن نشده (صبح‌ها) اگر به‌پدال گاز فشار نسبی وارد نکنم، خودرو تمایل به‌خاموش شدن دارد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌طور کلی عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست؛ اما برای رفع مشکل باید سه‌مورد را بررسی کنید. نخست‌آن‌که از آنجا که موتور خودرو شما از تکنولوژی پایینی برخوردار بوده و از قطعه الکترومکانیکی چون استپرموتور برخوردار است، بنابراین در گام اول عیب‌یابی، این قطعه باید مورد بررسی قرار گیرد. در این حالت ممکن است شفت داخلی استپرموتور گیر کرده باشد و باید این قطعه را باز و برای رفع این مشکل از روغن استفاده کرد.
همچنین اگر استپرموتور به‌اصطلاح کثیف شده باشد، در به‌وجود آوردن این مشکل موثر است و باید آن را تمیز کرد. اما اگر با تمیز شدن مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید استپرموتور را تعویض کنید. از دلایل دیگری که منجر به‌خاموش شدن موتور در شروع راه‌اندازی و روشن شدن آن می‌شود، سنسور دمای آب است.
اگر این سنسور با مشکل مواجه شده باشد یا به‌درستی کار نکند، چنین ایرادی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین برای برطرف کردن مشکل باید سنسور دمای آب موتور خودرو شما تعویض شود. درآخر این‌که ممکن است سنسور دریچه‌گاز نیز به‌درستی کار خود را انجام ندهد یا خطایی را در ECU به‌وجود آورده باشد که با متصل شدن دستگاه عیب‌یاب به ECU و پاک کردن خطای موجود، می‌توان مشکل را برطرف کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =