هیوندای جنسیس

نسل اول genesis با چهار مدل پیشرانه شش و هشت‌سیلندر در بازارهای جهانی قابل سفارش بود؛ اما نسخه‌های موجود در بازار کشور ما، همگی از یک پیشرانه شش‌سیلندر تنفس‌طبیعی 3.8 لیتری با حداکثر قدرت 290 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 358 نیوتون‌متر بهره‌مند هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»،هیوندای جنسیس را می‌توان استراتژیک‌ترین محصول این خودروساز کره‌ای در قرن بیست‌ویکم محسوب کرد؛ زیرا تولید و عرضه این سدان نیمه‌لوکس، سبب شد هیوندای برای نخستین‌بار وارد بازی بزرگان شود و بتواند تا حدودی رقبای نام‌دار خود را به‌چالش بکشد. در میزان موفقیت و اهمیت این خودرو، همین بس که شرکت هیوندای چند سال بعد، زیرمجموعه لوکس‌ساز خود را نیز با نام Genesis به‌جهانیان معرفی کرد. این خودرو از همان اوایل معرفی خود، به‌بازار کشور ما نیز راه یافت و آمار فروش مناسبی را ثبت کرد. درحال‌حاضر نیز این خودرو می‌تواند به‌عنوان یک گزینه نسبتا لوکس و قدرت‌مند در بازار خودروهای کارکرده مطرح شود. به‌همین بهانه، تصمیم گرفتیم در این شماره روزنامه «دنیای‌خودرو» به‌سراغ بررسی مزایای جنسیس سدان برویم.

معرفی هیوندای جنسیس
جنسیس نخستین‌بار در سال 2007 معرفی و عرضه انبوه آن به‌بازار جهانی از سال 2008 آغاز شد. نسل اول این سدان نیمه‌لوکس کره‌ای با فاصله اندکی نسبت به‌بازار جهانی، در بازار کشور ما نیز عرضه شد و به‌لطف ویژگی‌های لوکس و قیمت پایین‌تر نسبت به‌رقبای اروپایی خود، طرفداران پرشماری پیدا کرد. این خودرو در سال 2012 یک فیس‌لیفت را تجربه کرد که نسخه‌های متعددی از آن به‌بازار ایران وارد شدند؛ اما تصویب قانون منع واردات خودروهای با حجم پیشرانه بیش از 2500 سی‌سی سبب شد سال 2013 آخرین سال حضور این خودرو در بازار کشور ما باشد.
نسل دوم این خودرو نیز از سال 2014 معرفی شد؛ اما با استقلال برند Genesis در سال 2016، نام این خودرو نیز به G80 تغییر کرد. نسل دوم G80 نیز همین چندماه پیش معرفی و با مدل 2021 روانه بازارهای جهانی شد. البته همان‌طور که اشاره کردیم، هیچ‌کدام از این خودروها نتوانستند به‌بازار ایران راه پیدا کنند و آخرین نسخه‌های این خودرو در بازار ایران، مربوط به‌نسل اول با مدل 2013 هستند.

چرا هیوندای جنسیس بخریم؟
پس از آشنایی با سدان لوکس هیوندای، بهتر است به‌سراغ بررسی مزیت‌های آن برویم که سبب می‌شود خرید این سدان کارکرده کره‌ای هم‌چنان از لحاظ قیمت، کیفیت و سواری توجیه داشته باشد.

پیشرانه قدرتمند
نسل اول genesis با چهار مدل پیشرانه شش و هشت‌سیلندر در بازارهای جهانی قابل سفارش بود؛ اما نسخه‌های موجود در بازار کشور ما، همگی از یک پیشرانه شش‌سیلندر تنفس‌طبیعی 3.8 لیتری با حداکثر قدرت 290 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 358 نیوتون‌متر بهره‌مند هستند. پیشرانه مذکور در نسخه‌های قبل از فیس‌لیفت، نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک به‌چرخ‌های عقب این سدان نیمه‌لوکس کره‌ای انتقال می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا 100 رسمی این نسخه‌ها نیز به‌ترتیب برابر با 10.4 لیتر در 100 کیلومتر و 6.5 ثانیه است.
نسخه‌های فیس‌لیفت این خودرو نیز از همین پیشرانه استفاده می‌کنند؛ اما بهره‌مندی آن‌ها از گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک سبب شده است درمقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر، برای طی‌کردن هر 100 کیلومتر مسافت، به‌حدود یک لیتر سوخت کمتر نیاز داشته باشند. هرچند نسخه‌های قوی‌تر و هشت‌سیلندر جنسیس در بازار کشور ما عرضه نشدند، اما عملکرد همین مجموعه فنی نیز بسیار خوب است و می‌تواند به‌اندازه کافی، این خودرو را در دل عاشقان شتاب و سرعت جذاب جلوه دهد.

کابین جادار و بی‌صدا
از دیگر مزایای جنسیس، کابین جادار آن است. این خودرو به‌دلیل فاصله بین دو محور 2935 میلی‌متری فضای کاملا جاداری را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. همچنین عایق‌بندی بسیار خوب این کابین نیز سبب می‌شود در مسافرت‌های طولانی‌مدت، حداکثر رفاه و آسایش برای سرنشینان تامین شود. این ویژگی‌های کابین می‌تواند یکی از جذاب‌ترین خصوصیات Genesis برای خریداران میان‌سال باشد.

سواری نرم و راحت
هرچقدر هم که کابین یک خودرو جادار و بی‌سروصدا باشد، اما سیستم تعلیق نتواند ضربات ناشی از ناهمواری‌های مسیر را به‌خوبی جذب کند، فریاد نارضایتی سرنشینان بلند خواهد شد! اما خوشبختانه هیوندای جنسیس از این آزمون نیز سربلند بیرون آمده است و سیستم تعلیق هوشمند آن، ضربات وارده به‌کابین را به‌نحو احسن جذب می‌کند تا همه‌چیز برای یک مسافرت راحت و بی‌دغدغه فراهم باشد.

6 دلیلی که شما را قانع می‌کند هیوندای جنسیس بخرید

امکانات رفاهی مناسب
از دیگر مزایای جنسیس امکانات رفاهی مناسب است. این خودرو با داعیه لوکس‌گرایی و رقابت با رقبای مشهور اروپایی تولید شده است. از این ‌رو نسبت به‌سال تولید خود، آپشن‌های بسیار خوبی را ارائه می‌کند.
وجود امکاناتی همچون کروزکنترل هوشمند، نوربالای اتوماتیک، رادار نقطه کور، تنظیم ارتفاع اتوماتیک و دستی سیستم تعلیق، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و مجهز به‌گرم‌کن و سردکن، دوربین دید جلو، سیستم صوتی حرفه‌ای با 17 بلندگو و ساب‌ووفر، کنسول تاشو ردیف عقب مجهز به‌کلیدهای کنترلی و… سبب می‌شود این خودرو کماکان بتواند نظر خریداران آپشن‌دوست را به‌خود جلب کند.

ایمنی بالا
این خودرو به‌انواع سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش مجهز است و این سیستم‌ها در کنار ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو و عقب، پرده‌ای و محافظ زانوی راننده (نسخه‌های فیس‌لیفت) سبب می‌شود این خودرو حتی با استانداردهای امروزی نیز خودرویی بسیار ایمن محسوب شود. کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه معتبر آمریکایی NHTSA در سال 2008 نیز شاهدی محکم بر این ادعاست.
بازار دست‌دوم پررونق
خودروهای سدان با وجود محبوبیتی که در بین خریداران خودروهای خانوادگی دارند، بسیار خوب در بازار کشورمان شناخته شده‌اند و خریداران نیز به‌خرید این خودروها تمایل زیادی نشان می‌دهند. شرکت‌های واردکننده نیز به‌علت پیچیدگی فنی بالای خودروهای سدان درمقایسه با خودروهای کوپه یا شاسی‌بلند، رغبت زیادی به‌عرضه این‌گونه خودروها نشان می‌دهند. نتیجه چنین رفتاری بازار دست‌دوم بسیار خوب خودروهای سدان کلاس بزرگ مانند جنسیس در کشورمان است. بازار دست‌دوم پررونق از دیگر مزایای هیوندای جنسیس سدان محسوب می‌شود تا این خودرو در فهرست پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای سدان بازار در زمان خود قرار بگیرد. خرید و فروش هیوندای جنسیس سدان همچون دیگر خودروهای سایز بزرگ خانوادگی علاوه‌بر وجود ممنوعیت ورود به‌کشور بازار خوبی دارد و دردسر چندانی را متحمل نخواهید شد.

جمع‌بندی
دراین مقاله به‌بررسی مزایای جنسیس از جنبه‌های مختلف پرداختیم و در پایان بررسی این مدل می‌توانیم بگوییم که اگر یک سدان خانوادگی جادار با سواری نرم می‌خواهید که بتوانید به‌راحتی و با همین بنزین معمولی موجود در کشور از پیشرانه قدرتمند آن لذت ببرید، نسخه‌های سالم هیوندای جنسیس می‌توانند گزینه‌ بسیار مناسبی برای شما باشند؛ اما درصورتی که تصمیم خود را برای خرید این خودرو نهایی کردید، به‌نقاط ضعفی همچون کیفیت نه‌چندان عالی مواد مورد استفاده در کابین، استهلاک بالای پیشرانه و ترمزهای نسبتا ضعیف نیز دقت لازم را داشته باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =