بایدو

غول فناوری چین؛ بایدو از محصول جدید خود با نام Xingtu رونمایی کرد. این خودرو یک کامیون سنگین برخوردار از سوخت‌ پاک و جدید است که نشان‌دهنده ورود بایدو به بازار چند تریلیون دلاری حمل‌ونقل است.

به گزارش «اخبار خودرو»،غول فناوری چین؛ بایدو از محصول جدید خود با نام Xingtu رونمایی کرد. این خودرو یک کامیون سنگین برخوردار از سوخت‌ پاک و جدید است که نشان‌دهنده ورود بایدو به بازار چند تریلیون دلاری حمل‌ونقل است. این خودرو براساس یک سرمایه‌گذاری مشترک بین بایدو و Lionbridge موسوم به دیپ‌وی (deepway) طراحی و تولید شده است. این جوینت‌ونچر بر توسعه و تولید کامیون‌های سنگین هوشمند جدید متمرکز است و راه‌حل‌های رانندگی هوشمند را برای صنعت کامیون‌ها ارائه می‌دهد. این کامیون هوشمند می‌تواند گامی برای توسعه نسل بعدی خودروهای سنگین و تجاری باشد.

«ژینگتو» کار خود را با فناوری خودران سطح 3 آغاز می‌کند
ژینگتو یک کامیون-روبات برقی است و از هوش مصنوعی بهره می‌برد. این کامیون که می‌تواند گامی برای توسعه خودروهای مشابه در نسل‌های بعدی باشد، مجهز به سیستم سنجش از راه دور با بُرد یک‌کیلومتر است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که رانندگی خودکار سطح 3 را در مسیرهای بزرگراهی برای این کامیون امکان‌پذیر می‌کند. سطح 3 خودران به این معناست که رانندگان می‌توانند با خیال راحت توجه خود را از جاده در شرایط خاص ترافیکی بردارند اما این فناوری هنوز هم به دخالت انسان نیاز دارد. بایدو در خودروهای مسافربری هوشمند، روبوباس، روبوتاکسی و حمل‌ونقل هوشمند فعال است.


طراحی «بایدو» روی پلت‌فرم «آپولو»
شرکت بایدو که توسط رابین لی، میلیاردر چینی مدیریت می‌شود، تصمیم گرفته ژینگتو را روی پلت‌فرم خودران آپولو طراحی کند. پلت‌فرم آپولو این شرکت از سال 2013 در حال توسعه است و تقریبا 8.7 میلیون مایل آزمایش شده است. طبق نظرسنجی سالانه Navigant Research، آپولو توسط پنج شرکت بزرگ جهانی در زمینه رانندگی خودران مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها از واحدهای خودران گوگل، Waymo ، Ford و Cruise استفاده می‌کند. کائو هوآ، شریک شرکت سرمایه‌گذاری Unity Asset Management، می‌گوید: «پلت‌فرم آپولو این پتانسیل را دارد که نسل بعدی خودروهای بیشتری با قابلیت رانندگی خودران ایجاد کند. باید منتظر ماند و دید آیا محصولاتی مانند کامیون‌های Xingtu در آینده نزدیک با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه خواهد شد یا خیر.»


از باتری 450 کیلوواتی تا سطح 4 سیستم خودران
باتری 450 کیلووات ساعتی این کامیون به طور خودکار توسعه می‌یابد و هر بار امکان سفر تا 300 کیلومتری را با ظرفیت 49 تن بار فراهم می‌کند. این در حالی است که این کامیون برای هر بار شارژ تنها یک ساعت زمان نیاز دارد. همچنین با سیستم جدید «مبادله سریع» مالکان این خودرو تنها 6دقیقه زمان برای تعویض باتری نیاز خواهند داشت. ژینگتو می‌تواند در مسیر کاهش مصرف انرژی، هزینه‌های بهره‌برداری و بهبود کارایی در این کمک کند. همچنین دیپ‌وی قصد دارد سیستم خودران این کامیون را بین سال‌های 2024 تا 2026 به سطح 4 برای مسیرهای مشابه ارتقا دهد. پس از 8 سال تجربه در زمینه رانندگی خودران، بایدو یکی از پیشتازان این صنعت است. تا نیمه اول سال 2021، این شرکت 14 میلیون کیلومتر مسافت پیموده‌شده برای صنعت حمل‌ونقل را به ثبت رسانده است. ژینگتو همچنین مجهز به 10 دوربین داخلی، رادار موج پنج میلی‌متری و سه اشعه مادون قرمز همراه با الگوریتم‌های پیشرفته است که کمک می‌کند به سرعت از دخالت انسان به رانندگی خودکار و از برنامه‌ریزی تا اجرا برسد.

نمایش کامیون هوشمند بایدو؛ یک ماه بعد از رونمایی روبوکار

بایدو اطلاعاتی در زمینه آغاز تولید این کامیون و قیمت آن ارائه نکرده است. ماه گذشته نیز این شرکت از تراشه هوش مصنوعی و همچنین روبوکار (Robocar) جدید خود رونمایی کرد که یک طرح مفهومی از یک خودرو برقی بدون راننده را نشان می‌دهد. این تراشه جدید برای توسعه قابلیت‌های خودران طراحی شده است.
بایدو اعلام کرد که تولید انبوه این تراشه را آغاز کرده است. این شرکت تمایل دارد با تمرکز بر هوش مصنوعی و راه‌حل‌های خودران، موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان تثبیت کند.
روبوکار یک خودران با درهایی است که رو به بالا باز می‌شوند و دارای یک صفحه نمایش بزرگ در اتاق خود برای سرگرم کردن مسافران است. بایدو مشخصات فنی کمی از این خودرو فاش کرده است و احتمال دارد نمونه اولیه آن هرگز به صورت انبوه تولید نشود و فقط به‌عنوان یک طرح مفهومی جالب برای رونمایی از تراشه Kunlun2 عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =