کد خبر: 236930
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
یاماها OX99-11

در اواخر دهه ۸۰ یاماها تصمیم گرفت با ساخت یک اَبَرخودرو جذاب با یکی از موتورهای مسابقه‌ای خودش، نقش جدیدش را به‌عنوان یک تولیدکننده موتور فرمول‌یک جشن بگیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در اواخر دهه ۸۰ یاماها تصمیم گرفت با ساخت یک اَبَرخودرو جذاب با یکی از موتورهای مسابقه‌ای خودش، نقش جدیدش را به‌عنوان یک تولیدکننده موتور فرمول‌یک جشن بگیرد. پس از یک شروع ناموفق با استفاده از یک طرح اولیه اسپرت از یک شرکت آلمانی، پروژه ساخت این اَبَرخودرو توسط بخش محصولات اسپرت یاماها به‌تعویق افتاد. شرکت طراحی بین‌المللی خودرو نخستین نمونه اولیه از این خودرو را در سال ۱۹۹۱ تکمیل و آن را در مرکز آزمایشی میلبروک تست کرد.

یاماها OX99-11؛ اَبَرخودرویی با سرنوشت شوم

این شرکت که از عملکرد این نمونه اولیه رضایت داشت، دو نسخه دیگر از آن را پیش از رونمایی مطبوعاتی در سال ۱۹۹۲ ساخت که یاماها در آنجا اعلام کرد سالانه ۲۰ تا ۳۰ نسخه از OX99-11 را در کارخانه قدیمی برابهام در چسینگتون تولید خواهد کرد. اگرچه مک‌لارن F1 وارد فاز تولید شد، اما اَبَرخودرو یاماها به‌اندازه آن خوش‌شانس نبود. کمی بعد از این‌که این خودرو برای رسانه‌ها رونمایی شد، شرکت طراحی بین‌المللی خودرو و یاماها با یکدیگر به‌اختلاف خوردند و مدت کوتاهی پس از آن ژاپن دچار فروپاشی اقتصادی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =