آریزو 6 توربو

با وجود آن‌که شاید بعضی از مشتریان انتظار وجود آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی بیش‌تری را در چری آریزو ۶ توربو داشته‌ باشند، اما باز هم می‌توان تجهیزات مناسب و آسایش‌بخشی را در این خودرو یافت که درمجموع سطح رفاه کاربران را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»،«چرا آریزو 6 توربو بخریم؟» این سوالی است که احتمالا هنگام خرید خودرو ذهن طرفداران خودروهای سدان را درگیر خود می‌کند و به‌دنبال توضیحاتی برای خرید این مدل هستند. دراین شماره «دنیای‌خودرو» قصد دارد این سدان لوکس مدیران‌خودرو را که می‌توان آن را بهترین خودرو چینی در این کلاس دانست، بررسی کند.
چری آریزو 6 نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو پکن با نام آریزو GX درمعرض نمایش عمومی قرار گرفت و از سال ۹۸ این سدان خانوادگی نیز در سبد خرید محصولات مدیران‌خودرو قرار گرفت و به‌بازار خودرو کشور عرضه شد. چری آریزو 6 بهترین سدان لوکس چینی حال حاضر بازار خودرو کشور محسوب می‌شود و نقاط قوتی دارد که به‌ما می‌گوید چرا باید آریزو ۶ توربو بخریم؟

ظاهر لوکس و خوش‌پرستیژ
درپاسخ به‌این سوال که چرا آریزو 6 توربو بخریم باید گفت که این سدان چینی با وجود آن‌که اصول زبان طراحی برادر کوچک‌ترش یعنی آریزو ۵ را در خود حفظ کرده، اما به‌نحوی استایل و شمایل خود را تغییر داده است که دیگر نمی‌توان آن را یک سدان چینی نسبتا اقتصادی دانست و بهتر است به‌این خودرو لقب لوکس و مجلل داده شود. بهره‌مندی از خطوط سیال دربخش‌های مختلف بدنه، طرح اسپرت و مجلل سپر جلو به‌همراه خطوط حجمی روی بدنه، ظاهری مهیج و درعین‌حال مجلل و عامه‌پسند برای تمام اقشار رقم زده است. بنابراین ظاهر لوکس و نسبتا اسپرت آریزو 6 توربو را می‌توان یکی از نقاط قوت اصلی آن دانست.

چرا آریزو 6 توربو بخریم؟

کابین مدرن و جادار
طراحی کابین چری آریزو 6 توربو سبکی تقریبا ساده اما آینده‌نگرانه دارد و طراحان توانسته‌اند با استفاده از خطوط صاف و پدید آوردن اشکال هندسی نه‌چندان پیچیده، ظاهری مدرن مطابق با سلیقه مشتریان امروزی و روال طراحی خودروهای نوین خلق کنند.
کیفیت متریال کابین این خودرو نیز تقریبا قابل قبول است و در این بازه قیمت می‌تواند سبب خرسندی نسبی کاربران شود. همچنین چری آریزو 6 کابین جاداری دارد و به‌ویژه در ردیف عقب محدودیت چندانی برای سرنشینان ایجاد نخواهد کرد. با این حساب کابین مدرن و جادار از دیگر دلایلی به‌شمار می‌رود که درپاسخ به‌سوال «چرا باید آریزو ۶ توربو بخریم؟» می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین گزینه‌های خرید به‌عنوان یک سدان خانوادگی دانست.

شتاب مناسب و عملکرد فنی قابل قبول
چری آریزو ۶ به‌یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ به‌قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون‌متر مجهز بوده و تحت‌شرایط استاندارد، رکورد شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه را به‌ثبت رسانده است؛ بنابراین یکی از پرشتاب‌ترین سدان‌های چینی موجود در بازار به‌حساب می‌آید.
تعامل پیشرانه با گیربکس CVT نیز تا حد زیادی قابل قبول بوده و دررانندگی‌های عادی به‌راحتی می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. بنابراین شتاب و عملکرد فنی مناسب نیز از دیگر مزایای چری آریزو ۶ توربو به‌حساب می‌آید که جزو مهم‌ترین معیارهای خرید یک خودرو است و لازم است به‌آن اشاره شود.

مصرف سوخت پایین چری آریزو 6 توربو
میانگین مصرف سوخت چری آریزو ۶ تحت‌شرایط استاندارد حدود ۶.۴ لیتر به‌ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده که این رقم برای یک سدان سنگین‌وزن 1372 کیـــلوگرمی، بسیار مطلوب و مقرون‌به‌صرفه به‌نظر می‌رسد.
بنابراین اگر یک سدان لوکس چینی با مصرف سوخت متعادل نیاز دارید، بهتر است آریزو 6 توربو بخرید و از این جهت خیال خود را تا حد زیادی راحت کنید. باک بنزین آریزو ۶ نیز حدود 55 لیتر گنجایش دارد که با توجه به‌مصرف سوخت پایین، این خودرو چینی می‌تواند مسافت نسبتا بالایی را با یک بار سوختگیری طی کند.

چرا آریزو 6 توربو بخریم؟

امکانات نسبتا مطلوب و متنوع
با وجود آن‌که شاید بعضی از مشتریان انتظار وجود آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی بیش‌تری را در چری آریزو ۶ توربو داشته‌ باشند، اما باز هم می‌توان تجهیزات مناسب و آسایش‌بخشی را در این خودرو یافت که درمجموع سطح رفاه کاربران را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.
آینه‌های جانبی تاشونده برقی به‌همراه گرمکن، سانروف، ریموت استارتر، پورت برق ۱۲ ولت، ایزوفیکس، روکش صندلی چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم تهویه دیجیتال به‌همراه دریچه تهویه عقب، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ایربگ پرده‌ای و جانبی جلو به‌همراه کیسه هوای راننده و سرنشین جلو مجموعا شش عدد، نمایشگر دیجیتال هفت‌اینچی پشت آمپر، سیستم صوتی با شش اسپیکر به‌همراه ساب‌ووفر و هندزفری، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، نویگیشن، دوربین‌های جانبی و عقب و ۳۶۰ درجه، بلوتوث و USB، میرورلینک، فرمان برقی حساس به‌سرعت با دکمه‌های کنترل و روکـــــــش چرم، دیلایت، اتولایت، ترمز پارک برقی، سیستم اتـــــــوهولد، ترمز کمکی و ضدقفل ABS و EBD، سنسور فشار باد تایر، حسگر پارک عقب، دو حالت رانندگی، سیستم‌های کنترل پایداری و کشش، سامانه کنترل توقف خـــــــودرو در سربالایی و سیستم تثبیت‌کننده سرعت یا کروزکنترل، شاخص‌ترین تجهیزات و آپشن‌های رفاهی-ایمنـــــــی آریزو ۶ را تشکیل می‌دهند و همان‌طور که مشخص است درمجموع سطح رفاه و ایمنی کاربران خود را به‌میزان مطلوبی افزایش می‌دهند.
با توجه به‌قیمت آریزو 6 توربو، اگر مزایای این سدان خانوادگی چینی از جمله کابین جادار، طراحی جذاب، مصرف سوخت پایین، موتور توربوشارژ و... برایتان حائز اهمیت است، می‌توانید خرید آریزو 6 توربو را یک گزینه مطلوب بدانید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    تفاوت قیمت آن با آریزو ۵ زیاد است باید لااقل ۱۰۰ یا نهایتا ۱۵۰ میلیون تومان از آریزو ۵ بیشتر باشد الان نزدیک ۲۵۰ میلیون تومان تفاوت دارد بازه قیمتی آن باید بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان باشد چون در بازار هم دیر فروش است یا اصلا نمیتوان فروخت. باید مدیران خودرو این مشکل را حل کند.
  • Aref IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    2 0
    با سلام من حدود ۱ساله این ماشینو دارم فوق العاده هست،چین دیگه چین ۲۰سال پیش نیست،امروز شنیدم موشکی با قابلیت کلاهک هسته ای فرستاده بالا هیچ رادار آمریکایی اونو تشخیص نداده،پیشرفت. این چشم بادومی ها فوق العاده هست
  • حافظ IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    آریزو۵ توربو جدید حدودآ همینه با ۱ وجب امکانات کمتر درضمن کسی بخواد آریزو بخره ۱ سال وا میسته آریزو۶ فیس لیفت یا آریزو استار میخره
  • امید IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    آره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =