ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که نگاه ایران خودرو در راستای منویات مقام معظم رهبری، به توانمندی های داخل کشور و تولید ملی است، گفت: بر همین اساس ظرفیت تولید ۸۰ درصد از محصولات ایران‌خودرو،‌ طی سه سال آینده به برند داخلی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش «اخبار خودرو»،فرشاد مقیمی، در مراسم آغاز تولید خودروی تارا اتوماتیک و پروژه توسعه محصول K125 با بیان این‌که خودروی تارا با گیربکس دستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن چهار ستاره کیفی را دریافت کرده و تا پایان سال نسخه اتوماتیک این محصول، پنج ستاره کیفی را دریافت خواهد کرد، عنوان کرد: عدم تولید خودرو با سه ستاره کیفی یکی از اهدافی است که دنبال می‌کنیم.
وی با بیان این‌که توانستیم در سال گذشته ۳۵ درصد رشد تولید را رقم بزنیم، اظهار کرد: نهضت داخلی سازی را به عنوان یکی از سرفصل های اصلی برنامه های ایران خودرو دنبال کردیم و توانستیم از سال ۹۸ تا به امروز حدود ۲۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری را رقم بزنیم. این دستاورد حاصل همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت های قطعه سازی و صنایع دفاعی و هوافضا بوده است.
مقیمی با بیان این‌که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، در نقشه راه ترسیم شده، به سمت داخلی‌سازی پلتفرم خودرو حرکت کرده‌ایم، عنوان کرد: محصول پروژه K125 در بهمن ماه ۱۴۰۱ روانه بازار داخلی و صادراتی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:‌ هم‌زمان پلتفرم برقی این محصول نیز در دست طراحی و نمونه سازی است. گیربکس آن نیز در مرحله نخست AT خواهد بود و در آینده به گیربکس DCT و موتور سه استوانه ارتقا خواهد یافت.
وی با بیان این‌که قریب به سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در خودروی تارا انجام شده، گفت: بخشی از این سرمایه گذاری را قطعه سازان و بخشی از را خودروسازان انجام دادند. اکسل این خودرو در هفته گذشته به تولید انبوه رسید که تکنولوژی ساخت آن برای نخستین بار وارد کشور شده است. این اکسل نسبت به اکسل خودروی ۴۰۵، ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن دارد.
وی با بیان این‌که برنامه آینده ایران خودرو تولید سالی یک محصول جدید است، گفت: به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم تا هم‌زمان با اتمام یک محصول، پروژه تولید محصول جدید آغاز شود. همزمانی این پروژه ها می تواند اهداف کشور را در تولید خودرو به سرانجام برساند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: پلتفرم مشترک می تواند در کاهش بهای تمام شده، دستیابی به مقیاس اقتصادی و قابلیت صادرات به خارج از کشور موثر باشد.
مقیمی با بیان این‌که هم‌زمان با تولید خودروی تارا و K125 ، چند محصول دیگر ارتقا یافته است، گفت: محصولات موجود را با استانداردهای روز و نیازمندی های جامعه به روز کرده ایم. محصولاتی مانند راناپلاس، سورن پلاس، سمند سال، ۲۰۷ با سقف پانوراما از جمله این محصولات است.
وی در ادامه گفت: هم چنین در اواخر امسال، رانا پلاس مجهز به گیربکس شش سرعته دستی و نیمه اتوماتیک را به بازار عرضه خواهیم کرد. دنا پلاس شش سرعته دستی نیز در حال سپری کردن مرحله تولید آزمایشی است و در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. تولید وانت آریسان‌دو با بهبودهای جدید نیز از حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. همچنین پروژه های مربوط به محصولات جایگزین خودروهای ۲۰۶، ۲۰۷ ، سورن پلاس و دنا نیز بزودی شروع خواهد شد، تولید خودروی برقی نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به اقدامات ایران خودرو دیزل، گفت: امسال توانستیم خودروی تاکتیکی ۶در۶ سه محور را تولید کنیم و ۲۴ دستگاه از آن را تحویل دهیم. نمونه اتوبوس برقی در یک ماه آینده در ایران خودرو دیزل رونمایی خواهد شد، این خودرو با شاسی داخلی و تغییراتی جزئی داخلی سازی می شود. همچنین موتور ۴۵۷ با استاندارد یورو ۵ را به زودی عرضه خواهیم کرد. نمونه موتورهای ۳۵۵ و ۳۶۴ با استاندارد یورو ۵ نیز آماده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =