کد خبر: 237322
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

مپانی قطعه‌سازی فرانسوی فائورچیا روز گذشته از کاهش 10 درصدی فروش خود در سه‌ماهه سوم سال 2021 خبر داد. دلیل این کاهش فروش توقف تولید مشتریان این شرکت به‌خاطر کمبود ریزتراشه‌های نیمه‌هادی اعلام شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،مپانی قطعه‌سازی فرانسوی فائورچیا روز گذشته از کاهش 10 درصدی فروش خود در سه‌ماهه سوم سال 2021 خبر داد. دلیل این کاهش فروش توقف تولید مشتریان این شرکت به‌خاطر کمبود ریزتراشه‌های نیمه‌هادی اعلام شده است. این گروه قطعه‌سازی که سازنده و عرضه‌کننده صندلی خودرو، داشبورد و سیستم‌های سوخت‌رسانی است، فروش سه‌ماهه سوم خود را 3.43 میلیاردیورو اعلام کرد که این رقم کمتر از فروش 3.82 میلیاردیورویی آن در مدت مشابه سال قبل است. در همین راستا ارزش سهام این شرکت نیز با افت 1.9 درصدی به 41.52 یورو رسید. هرچند فائورچیا گفته که درمجموع عملکرد خود را قابل قبول می‌داند؛ زیرا آن‌طور که موسسه تحقیقاتی IHS مارکیت اعلام کرده در این مدت بازده جهانی خودرو با کاهش 19 درصدی روبه‌رو بوده است. کمپانی‌های خودروسازی رنو، فولکس‌واگن و استلانتیس از جمله مشتریان اصلی فائورچیا هستند که در ماه‌های اخیر به‌خاطر کمبود ریزتراشه‌های نیمه‌هادی تولید خود را کاهش داده‌اند. مشکلات مربوط به‌زنجیره تامین تلاش خودروسازان برای جبران کاهش تولید برآمده از پاندمی کرونا را با مانع روبه‌رو کرده است.
این مشکلات درحالی است که به‌رغم افزایش تقاضا برای خرید خودرو، خودروسازان نمی‌توانند هماهنگ با بازار محصولات کافی را عرضه کنند. این‌طور که پیش‌بینی شده سایه شوم کمبود ریزتراشه‌ها تا سال 2023 بر صنعت‌خودرو سنگینی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =