باتری‌های حالت جامد

تولید انبوه باتری برای خودروهای برقی یکی از اهداف بلندمدت بسیاری از شرکت‌های خودروساز و باتری‌ساز است و در این بخش بسیاری از شرکت‌های برتر به‌منظور افزایش توان تولید اقدام به‌همکاری و ایجاد شرکت‌های مشترک می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید انبوه باتری برای خودروهای برقی یکی از اهداف بلندمدت بسیاری از شرکت‌های خودروساز و باتری‌ساز است و در این بخش بسیاری از شرکت‌های برتر به‌منظور افزایش توان تولید اقدام به‌همکاری و ایجاد شرکت‌های مشترک می‌کنند. به‌تازگی نیز Solid Power با SK Innovation برای تولید انبوه باتری‌های EV حالت جامد شریک می‌شود.
Solid Power یک شرکت توسعه‌دهنده سلول‌های باتری حالت جامد برای وسایل نقلیه الکتریکی به‌شمار می‌رود و طی روزهای اخیر این شرکت از همکاری با SK Innovation برای تولید باتری‌های تمام‌جامد در مقیاس بالا برای خودروها خبر داده است.
انتظار می‌رود این مشارکت SK Innovation را قادر سازد تا سلول‌های باتری تمام‌جامد را با استفاده از الکترولیت جامد مبتنی بر سولفید پاور و همچنین برای طرح‌های سلول اختصاصی تولید کند.
هدف از این مشارکت، تسهیل اعتبارسنجی تکنیک‌های توسعه و تولید سلول‌های تمام‌حالت جامد Solid Power به‌عنوان بخشی از فرآیند استاندارد صنعت‌خودرو (APQP) است. این یک نقطه عطف کلیدی در نقشه راه استراتژیک Solid Power برای دستیابی به‌تولید تجاری سلول‌های باتری تمام‌حالت‌جامد برای یکپارچه‌سازی و استفاده خودروهای الکتریکی است.
داگ کمپبل، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Solid Power گفت: «همکاری با SK Innovation برای تایید این موضوع طراحی شده و فرآیندهای تولید درحالت جامد مقیاس‌پذیر و سازگار با فناوری تولید لیتیوم‌-یون موجود است. توانایی همکاری با یک برند جهانی در تولید سلول‌های لیتیوم-یون، کلید راهبرد ما برای ورود به‌بازار و پاسخگویی به‌تقاضای پیش‌بینی‌شده است.»
انتظار می‌رود سلول‌های الکتریکی سیلیکونی Solid Power نسبت به‌باتری‌های لیتیوم-یون پیشرو امروزی ایمن‌تر، برد طولانی‌تر و هزینه کم‌تری داشته باشند.
دکتر لی‌سئونگ جون، مدیر ارشد فناوری SK Innovation گفت: «ما از شراکت با Solid Power به‌عنوان یک شرکت فناوری کاملا جامد پیشرو درصنعت خوشحالیم. ما انتظار داریم همکاری ما با Solid Power نقشی اساسی در ارائه انرژی بالاتر و باتری‌های کم‌هزینه برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی با برد بلندتر داشته باشد.»
علاوه‌براینSK Innovation با سرمایه‌گذاری 30 میلیون‌دلاری در Solid Power از طریق اشتراک برای خرید سهام درتراکنش PIPE که قبلا اعلام شده بود، موافقت کرد.
از طریق این مشارکتSolid Power قصد دارد مجوز فناوری اختصاصی، دانش ساخت و شیوه‌های خود را به SK Innovation بدهد تا امکان ادغام کامل مواد الکترولیت جامد مبتنی بر سولفید و طرح‌های سلولی شرکت را در محیط تولید سلول موجود SK Innovation فراهم کند. مجوز فناوری و عرضه تجاری آتی منوط به‌مذاکره موفقیت‌آمیز طرفین و انعقاد قراردادهای تجاری بعدی همراه با تاییدیه‌های نظارتی و سایر شرایط مرسوم است.
درک جانسون، مدیرعملیاتی Solid Power گفت: «این شراکت چارچوبی را برای ما فراهم می‌کند تا به‌طور مشترک سلول‌های باتری تمام‌حالت جامد سیلیکونی با محتوای بالا را به‌عنوان بخشی از نقشه راه توسعه فناوری فعلی Solid Power توسعه داده و صنعتی کنیم.» وی اظهار کرد: «روند تولید به‌گونه‌ای است که بالاترین استانداردهای کیفیت را برآورده می‌کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =