کد خبر: 237551
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
باتری خودروهای برقی

تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی با سرعت بسیاری سعی درعرضه محصولات جدید با فناوری بالا دارند تا بتوانند سهم خود را در بازار افزایش دهند و مشتریان بزرگی را برای خود دست‌وپا کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی با سرعت بسیاری سعی درعرضه محصولات جدید با فناوری بالا دارند تا بتوانند سهم خود را در بازار افزایش دهند و مشتریان بزرگی را برای خود دست‌وپا کنند. یکی از شرکت‌هایی که در این حوزه روی تولید فناوری‌های جدید باتری سرمایه‌گذاری بالایی کرده شرکت وارتا (Varta) درآلمان است.
این شرکت اعلام کرده است که سلول‌های گرد لیتیوم-یون بزرگ را برای وسایل نقلیه الکتریکی (BEV) تولید خواهد کرد و گفته می‌شود این باتری نسبت به‌فناوری‌های جایگزین، عملکرد بهتر و شارژ سریع‌تری دارد. هربرت شاین، مدیرعامل Vartaگفت: «ما معتقدیم که فرمت‌های سلول گرد ما به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردشان جایگزین‌های عالی برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی باتری‌دار خواهند بود و عملکرد بالاتری ارائه خواهند داد.» Varta که درابتدای سال جاری سلول گرد لیتیوم-یون فوق‌العاده پرقدرت خود را با فرمت 21700 معرفی کرده بود، این فناوری را به‌فرمت‌های سلولی حتی بزرگ‌تر نیز منتقل خواهد کرد.
هدف از طراحی و ساخت باتری‌های جدید وارتا این است که تعداد زیادی از خودروهای برقی را پوشش دهد و همچنین برد رانندگی طولانی و قدرت اضافی را ارائه دهد. باتری‌های جدید به‌مهندسان خودرو توانایی ساخت خودروهایی با برد طولانی را می‌دهد و این مساله برای صنعت‌خودرو و بحث تولید خودروهای برقی بسیار ایده‌آل است. یک خودرو الکتریکی با سلول‌های V4Driveمی‌تواند مسافت‌های زیادی را طی کند و درعین حال رانندگی پویاتری را ارائه دهد. همچنین می‌توان آن را بسیار سریع‌تر از آنچه امروز ممکن است شارژ کرد.
مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: «وارتا تقریبا با تولید نیم‌میلیارد سلول کوین‌پاور درتولید سلول‌های لیتیوم‌-یون کوچک تجربه کسب کرده و ما اکنون درحال انتقال این دانش برای ‌تولید سلول‌های لیتیوم-یون قابل شارژ بزرگ‌تر هستیم. رویکرد VARTA این است که سلول‌هایی را با ویژگی‌های بهتر و متفاوت از آنچه در بازار امروزی موجود است، به‌بازار ارائه دهد.» آرمن هسنبرگر، مدیر مالی وارتا گفت: «تولید آزمایشی سلول‌های V4Drive با فرمت 21700 در پایان سال جاری آغاز می‌شود و تولید انبوه آن دو سال بعد با ظرفیت حداقل دو گیگاوات-ساعت دنبال خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =