نشست خبری گروه چکاد

نشست خبری گروه صنعتی چکاد صبح روز چهارشنبه در نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو با موضوع پروژه پلتفرم تعاون برگزار شد و مقامات این شرکت در این خصوص توضیحاتی ارائه دادند.

به گزارش اخبار خودرو ، مالک و موسس مجموعه چکاد در نشست خبری صبح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت : امیدواریم با همکاری صنعتگران و دانشگاه ها و نخبگان بتوانیم خودرویی با کیفیت و در شان مردم ایران تولید و به بازار ایران عرضه کنیم.

مهندس یکه فلاح ادامه داد : ما در داخل کشور دارای یک زنجیره تامین بسیار قدرتمند هستیم. خودروهایی که در خیابان های کشور مشاهده می کنید توسط قطعه سازان تولید می شود

وی افزود : در تولید این پلتفرم از همین زنجیره تامین قدرتمند داخلی بهره خواهیم برد. ما به دنبال بالندگی در صنعت خودرو هستیم و باید این صنعت را به دست متخصصان بسپاریم.

موسس گروه صنعتی چکاد گفت : در این پروژه علاقه مند هستیم که از تجربیات شرکت های خارجی استفاده کنیم اما نخبگان دانشگاهی ما نشان داده اند که توانمندی خوبی در این بخش دارند. اما ما نیز بر این باور هستیم که می توانیم از تجربیات شرکت های مختلف اروپایی که در صنعت خودرو فعالیت های موفقی داشته اند، بهره ببریم.

یکه فلاح ادامه داد : یکی از موضوعات اصلی ایجاد این پلتفرم، موضوع تکنولوژی های جدید است. در بحث ورق خودرو پس از تولیدات خودرویی کشور، فولاد مبارکه اقدام به تامین ورق های فولادی کرده است چرا که پیش از این، تولید ورق خودرویی وجود نداشت.

مالک و موسس گروه صنعتی چکاد افزود : مشکلات تامین ورق های فولادی وجود دارد اما امیدواریم تامین کنندگان فولاد کشور در حل این مشکل به کمک ما بیایند.

در ابتدای ادامه ابوالفضل خلخالی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و مدیر پروژه پلتفرم تعاون گفت : راهکار برون رفت صنعت خودرو از بحران فعلی، حمایت از خودروسازان خصوصی است. باید خودرو در بخش خصوصی واقعی تولید شود.

دکتر خلخالی ادامه داد : پروژه پلتفرم تعاون به همت مالک مجموعه چکاد در این شرکت کلید خورده است. ما به دنبال آن هستیم که گروه قطعه سازان داخلی در زنجیره تامین گرد هم آوریم و با همکاری قطعه سازان به تولید یک پلتفرم ملی بپردازیم.

مدیر پروژه پلتفرم تعاون گفت : هدف ما در پلتفرم تعاون تولید ۱۱ محصول خواهد بود که شامل ۳ سدان، ۲ عدد هاچپک، ۲ محصول پیکاپ، دو کراس و دو محصول الکتریکی خواهد بود. طراحی مفهموی انجام شده و در مراحل ساخت محصول هستیم. به زودی تولید ۵۰ محصول با هدف اخذ استانداردهای لازم، توسط گروه صنعتی چکاد تولید خواهد شد.

وی افزود : این پلتفرم مبتنی بر تعامل با زنجیره تامین و انجمن همگن قطعه سازان کلید خورده است. تولید ۵۰ دستگاه به دلیل پاس کردن استانداردهای تولید ۸۵ گانه خودرو است.

خلخالی ادامه داد : بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز سرمایه گذاری تولید پلتفرم و حدود ۲۰ میلیون دلار سرمایه برای طراحی و تیراژ ۲۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود.

تا این لحظه تمامی سرمایه گذاری ها به صورت مستقیم توسط گروه صنعتی چکاد انجام شده است اما امیدواریم به کمک تعاونی که ایجاد شده بتوانیم سایر قطعه سازان را به سرمایه گذاری در این پروژه تشویق کنیم.

دکتر خلخالی گفت : ما در موضوعات علمی مشکل چندانی نداریم و در سطح بسیار خوبی قرار گرفته ایم اما مشکلات مدیریتی همچنان وجود دارد. وقتی برای خرید خودروهای فعلی تولیدی کشور با سطح پایین فناوری، صف ایجاد می شود پس می توان نتیجه گرفت که نیازی به فناوری در کشور احساس نشده است.

در ادامه نادر وهاب آقایی؛ مدیرعامل هلدینگ چکاد گفت : به نظر بنده توان تولید در بخش قطعه سازی کشور وجود دارد اما مشکل اصلی در شرکت های مادر است.

وی افزود : شرکت های مادر وقتی از قطعه سازان محصول جدید نمی خواهند در نتیجه بحران کیفیت خواهیم داشت که هم اکنون در صنعت خودرو شاهد آن هستیم.

نادر وهاب اقایی گفت : در زمانی که خودروسازان خارجی در کشور وجود داشتند به دلیل عرضه محصولات جدید، قطعه سازان در فصل شکوفایی خود قرار داشتند و تولید قطعات جدید به دلیل خواسته شرکت های مادر، همواره وجود داشت. چنانکه دیدیم در همان زمان صنعت قطعه سازی ما در حال صادرات قطعات خودرویی تولید شده در کشور بود.

وی افزود : به زودی فروشگاه آنلاین چکاد پارت در حوزه فروش قطعات توسط گروه صنعتی چکاد راه اندازی خواهد شد که نسبت به سایر فروشگاه های آنلاین فروش قطعات، بسیار متفاوت خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ چکاد گفت : این پلتفرم با سرمایه گذاری بسیار عظیم در حال راه اندازی است که احتمالا ظرف دو ماه آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد. چکاد پارت محلی برای فروش قطعات با کیفیت خودرو خواهد بود که سایر قطعه سازان نیز امکان عرضه محصولات خودرا در این پلتفرم خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =