خودروهای برقی

برای جا انداختن استفاده از خودروهای برقی و جایگزینی آن با خودروهای دیزلی. طبق توافقات انجام‌شده دراجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو تا سال 2035 تولید خودروهایی با موتور احتراقی ممنوع خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید باتری با فناوری شارژ سریع یکی از نیازهای اصلی صنعت‌خودرو است. به‌ویژه برای جا انداختن استفاده از خودروهای برقی و جایگزینی آن با خودروهای دیزلی. طبق توافقات انجام‌شده دراجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو تا سال 2035 تولید خودروهایی با موتور احتراقی ممنوع خواهد شد. هرچند برخی از شرکت‌ها درمقابل این توافق موضع گرفته و مخالف آن هستند؛ اما بسیاری از خودروسازان و کشورهای پیشرفته آن را قبول کرده و برای تمام‌برقی شدن تلاش می‌کنند. از این رو تولید باتری‌هایی که با سرعت فوق سریع شارژ شوند برای صنعت‌خودرو بسیاری ضروری به‌نظر می‌رسد. در این راستا یک شرکت ادعا دارد نخستین شرکتی است که فناوری‌ سلول‌های شارژ سریع را به‌تولید انبوه می‌رساند.
شرکت StoreDot متخصص فناوری باتری خودروهای الکتریکی مدعی است نخستین شرکتی است که فناوری‌های سلول آند XFC با سیلیکون غالب را (آماده برای خودروهای الکتریکی) تولید می‌کند. براساس اعلام این شرکت سلول‌های تولیدشده در این شرکت با سرعت بسیاری توان شارژ شدن دارند و این فناوری زمان شارژ خودرو الکتریکی را به‌نصف کاهش می‌دهد. گفتنی است نمونه‌های سری A از سلول‌های کیسه‌ای XFC توسط شریک سازنده StoreDot، EVE Energy تولید شده‌اند و این سلول‌ها برای شروع آزمایش در دنیای واقعی به‌خودروسازان جهانی که درحال حاضر با StoreDot شریک هستند، ارسال می‌شوند.
مدیرعامل StoreDot معتقد است ماموریت StoreDot ارائه فناوری‌های شارژ فوق سریع به‌تولیدکنندگان جهانی خودرو است.
به‌گفته مدیرعامل این شرکت، باتری تولیدی و فناوری استفاده‌شده در این محصول به‌خودروسازان کمک می‌کند برآنچه به‌عنوان مانع اصلی برای پذیرش انبوه خودروهای برقی توسط مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود، غلبه کنند. وی می‌گوید:‌ «فناوری ما کاهش 50 درصدی در زمان شارژ را به‌ارمغان می‌آورد. اما تولید انبوه فناوری‌های جدید یک گام حیاتی برای صنعت‌خودرو خواهد بود. به‌همین دلیل است که نخستین نمونه‌های سری A نقطه عطف مهمی در نقشه راه فناوری ما محسوب می‌شوند. این سلول‌های نمونه XFC به‌زودی برای آزمایش‌های واقعی به‌شرکای خودروسازی جهانی ما ارسال می‌شوند و ما مطمئنیم که نقش مهمی در افزایش نرخ حیاتی «مایل در دقیقه» خواهند داشت که برای تجربه راننده و از بین بردن اضطراب مسافت پیموده‌شده کلیدی است.»
وی تاکید می‌کند: «فناوری ما به‌طور منحصربه‌فردی برای تولید طراحی شده است. همچنین هوش مصنوعی اختصاصی ما این امکان را فراهم کرده که توسعه از مفهوم تا تولید به‌سرعت انجام شود. به‌این معنی که ما اکنون درمسیر تولید این سلول‌های XFC به‌شکل کیسه‌ای یا استوانه‌ای درمقیاس بالا تا سال 2024 هستیم و سپس آن‌ها به‌سرعت وارد خودروهای بدون آلایندگی خواهند شد تا به‌سفر به‌سوی دنیای پاک‌تر کمک کنند. ما همچنین درحال کار روی فناوری حالت جامد با چگالی انرژی شدید (XED) خود هستیم که درسال 2028 وارد فاز تولید انبوه می‌شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =