غول‌های سیلیکونی

شرکت روانکارساز «لوبریزول» ( Lubrizol) و «اینتل» که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های نیمه‌هادی جهان از نظر درآمد هستند، برای توسعه اولین همکاری هیدروکربنی صنعت به‌منظور فناوری سیال غوطه‌وری شریک شده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت روانکارساز «لوبریزول» ( Lubrizol) و «اینتل» که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های نیمه‌هادی جهان از نظر درآمد هستند، برای توسعه اولین همکاری هیدروکربنی صنعت به‌منظور فناوری سیال غوطه‌وری شریک شده‌اند. محلول‌های مایع غوطه‌وری جدید لوبریزول برای ساخت ریزمعماری پردازنده‌های سمت سرور اینتل زئون و سطح بالای اینتل Core استفاده خواهند شد. به‌طور کلی سری اینتل Core واحدهای پردازش مرکزی (CPU) برای مصرف‌کنندگان میان‌رده، ایستگاه‌های کاری و کامپیوترهای خانگی سطح بالا هستند. سری اینتل زئون «Xeon» نیز برای پایه‌گذاری بسترهای برقرار ارتباط اینترنت و سرورهای پایگاه‌ داده‌ تراکنش بزرگ و همچنین برای مهندسی، گرافیک و تولید برنامه‌های چندرسانه‌ای که نیاز به جابه‌جایی سریع داده‌های زیادی دارند، طراحی شده است.

افزایش قابلیت مدیریت حرارتی پردازنده‌های اینتل به کمک لوبریزول
سری محصولات CompuZol محلول‌های سیال خنک‌کننده غوطه‌وری هستند که محدودیت‌های ناشی‌از روش‌های خنک‌کننده هوای امروزی در مراکز داده را با ارائه قابلیت‌های مدیریت حرارتی را افزایش داده و امکان افزایش تراکم زیرساخت‌ها را برطرف می‌کنند. استفاده مستقیم از مایعات CompuZol در منبع تولید این قطعات می‌تواند هزینه‌های خنک‌کننده مرکز داده را کاهش و راه‌حل پایدارتری برای رشد آینده ارائه دهد. دب لانگر، معاون ارشد شرکت سرمایه‌گذاری لوبریزول گفت: «عرضه CompuZol و مشارکت با اینتل بخشی از تلاش چندساله برای بهبود مصرف انرژی در مراکز داده در سراسر جهان است، ما گرد هم آمده‌ایم تا با شرکای صنعتی، شرکت مرکز داده‌های سابمر و GRC همکاری کنیم و راه‌حلی برای صنعت بیابیم که با تامین‌کننده‌های پیشرو نیز در تعامل باشد.» عرضه محصول CompuZol نشان‌دهنده گام مهم بعدی در مسیر توسعه محلول‌های سیال غوطه‌وری است که به صورت سفارشی و به‌طور خاص برای استفاده در برنامه‌های خنک‌کننده با این کاربری توسعه یافته‌اند. لوبریزول با تامین‌کننده‌های پیشرو جهان در صنایع ریزتراشه، زیرساخت و مخازن همکاری می‌کند تا ارزش خنک‌کننده غوطه‌وری خود را تفهیم کرده و کاهش قابل‌ملاحظه‌ای در هزینه‌های انرژی، هزینه کل مالکیت ارائه دهد و از نگرانی‌ها در مورد قابلیت اطمینان و سرویس‌دهی بکاهد. موهان کومار، کارشناس مهندسی اینتل گفت: «ارتباط با لوبریزول و استفاده از CompuZol در فرآیندهای ما بخشی از یک اعتبار مهندسی چندساله، تعامل برای بهینه‌سازی و ایجاد دگرگونی در کارآیی مراکز داده‌های نسل بعدی است. ارائه بهره‌وری از انرژی و استفاده مجدد از انرژی روایت قدرتمندی از پایدارسازی جریان‌های کاری در آینده به‌حساب می‌آید».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =