سیستم ترمز تالانو

سیستم ترمز خودرو به‌خودی خود سبب ایجاد آلودگی می‌شود و حتی آلودگی آن می‌تواند از اگزوز نیز بیش‌تر باشد. براساس اطلاعاتی که یکی از شرکت‌های مطرح درحوزه لنت‌ترمز منتشر کرده است، سیستم ترمز یک خودرو شش برابر بیش‌تر از سیستم اگزوز ذرات معلق را در هوا منتشر می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،سیستم ترمز خودرو به‌خودی خود سبب ایجاد آلودگی می‌شود و حتی آلودگی آن می‌تواند از اگزوز نیز بیش‌تر باشد. براساس اطلاعاتی که یکی از شرکت‌های مطرح درحوزه لنت‌ترمز منتشر کرده است، سیستم ترمز یک خودرو شش برابر بیش‌تر از سیستم اگزوز ذرات معلق را در هوا منتشر می‌کند. یعنی درحالی انتشار ذرات مخرب سیستم اگزوز در هر کیلومتر پنج میلی‌گرم تخمین زده می‌شود که آلودگی سیستم ترمز درهر کیلومتر ۳۰ میلی‌گرم است. اما سیستم جدید Tallano Technologie انتشار ذرات ریز و بسیار ریز را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.
Tallano Technologie پیشگام در زمینه سیستم‌های کاهش انتشار ذرات برای ترمز خودرو است و پیشرفت‌های تکنولوژیکی به‌دست‌آمده در سال‌های اخیر عمدتا نتیجه کار دفتر طراحی داخلی Tallano Technologie متشکل از مهندسان و متخصصان محیط‌زیست و آب‌وهوا بوده است. نتیجه سرمایه‌گذاری این شرکت نیز Tamic به‌عنوان نخستین سنسور ذرات ترمز است.
فناوری تالانو در این زمینه پیشگام است و ذرات منتشرشده هنگام ترمزگیری بین دیسک و پد گیر افتاده و امکان تطبیق سرعت بین قسمت‌های ثابت (پد) و متحرک (دیسک) را فراهم می‌کنند و بدون این ذرات، ترمزگیری موثر نخواهد بود و پس از چند دور، ذرات خارج شده و در هوا معلق می‌شوند. مدیران این شرکت معتقدند راه‌حل این است که ذرات دریک منبع خاص درفرآیند مکش جذب شود و به‌این ترتیب مفهوم Tamic با مکش توسط یک مینی‌توربین تعریف شد. سیستم Tamic طوری طراحی شده که سازگار با وسایل نقلیه مختلف، از یک خودرو شهری کوچک گرفته تا یک سدان یا حتی یک کامیون و اتوبوس است. همچنین این سیســــتم به‌گونه‌ای طراحی شده است که در تمام شرایط آب‌وهوایی مقاومت می‌کنــــد و می‌تواند سرما و دمای بالا را نیز تاب آورد.
سیستم Tamic برعملکرد خودرو تاثیری ندارد و مانند جاروبرقی سبک و مستقل است و عملکرد خودرو را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهد.
Tamic انتشار ذرات آلوده‌کننده درفرآیند ترمزگیری را بیش از 90 درصد کاهش می‌دهد و بیش‌تر این ذرات توسط این سیستم حفظ می‌شوند و به‌همین دلیل فیلترهای آن باید هر دو سال یک‌بار (یا هر 30 هزار کیلومتر) تعویض شوند.
سپس این فیلترها بازیافت شده و این درحالی است که همه وسایل حمل‌ونقل از جمله وسایل نقلیه الکتریکی هنگام ترمزگیری ذرات ریزی را در هوا منتشر می‌کنند و همان‌طور که گفته شد راه‌حل جذب این ذرات بهره‌گیری از سیستم Tallano Technologie مقیاس‌پذیر و قابل انطباق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =