کد خبر: 237661
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
مرسدس‌بنز

پس از این‌که یک گروه حامی محیط‌زیست آلمانی ادعا کرد هشت چیپ جدید را برای کم‌تر نشان دادن میزان آلایندگی در یک مرسدس‌بنز E کلاس یورو ۶ پیدا کرده‌ است.

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از این‌که یک گروه حامی محیط‌زیست آلمانی ادعا کرد هشت چیپ جدید را برای کم‌تر نشان دادن میزان آلایندگی در یک مرسدس‌بنز E کلاس یورو ۶ پیدا کرده‌ است، دایملر متهم به‌تقلب درنمایش میزان آلایندگی موتورهای دیزلی شد. سازمان اقدام زیست‌محیطی آلمان کشف کرد که در طول آزمایش مرسدس‌بنز E350d بلوتک ۲۰۱۶ انتشار گازهای سمی اکسید نیتروژن تا ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.
شرکت دایملر قبلا مجبور شده بود به‌دلیل کشف دستگاه‌های شکست آلایندگی غیرمجاز در موتورهای دیزلی چهارسیلندر خودش توسط انجمن صنعت‌خودرو آلمان ۷۷۴ هزار دستگاه خودرو را فراخوانی کند. دایملر در آن زمان استدلال کرد که سازندگان به‌منظور افزایش طول عمر موتور مجاز به‌خاموش کردن فیلتر SCR در موتورهای دیزلی هستند.
با این حال منتقدان استدلال کردند که خودروسازان از حفره‌های قانونی استفاده کرده‌اند تا خودروها را در زمان آزمایش پاک نشان دهند؛ درحالی که در واقعیت آلودگی خیلی بیش‌تری تولید می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =