باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، روشن شدن چراغ‌چک، آن هم به‌صورت چهار مرتبه می‌تواند به‌دلیل عدم‌کارکرد صحیح سیستم سوخت‌رسانی باشد.

موتورسیکلت باجاج پالسر NS160 مدل 97 دارم و چندهفته‌ای است بعد از این‌که موتور را روشن می‌کنم، چراغ‌چک آن چهار بار به‌صورت ناپیوسته و نامرتب خاموش و روشن می‌شود. این درحالی است که دو هفته قبل روغن‌موتور، صافی بنزین و فیلترهوا را تعویض کردم. همچنین احساس می‌کنم موقعی که دمای موتور بالا می‌رود، اگر بخواهم گاز بدهم، موتورسیکلتم توانایی حرکتی خوبی ندارد و باید گاز را در دورهای بالا نگه دارم؛ درغیر این صورت موتور به‌درستی کار نمی‌کند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، روشن شدن چراغ‌چک، آن هم به‌صورت چهار مرتبه می‌تواند به‌دلیل عدم‌کارکرد صحیح سیستم سوخت‌رسانی باشد. درواقع مشکل ایجادشده به‌این علت است که در سیستم سوخت‌رسانی مشکلی ایجاد شده یا درمسیر سوخت اشکالاتی به‌وجود آمده است. بنابراین باید سیستم بررسی و ECU مجددا راه‌اندازی شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت اگر سنسورهایی همچون دمای موتور و هوا معیوب شده باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد که در دورهای پایین‌ موتور نامیزان کار می‌کند و برای رفع مشکل باید این دو سنسور تعویض شوند. اما درصورت وجود مشکل به‌رغم تعویض سنسورها باید دو علت دیگر را بررسی کرد. 1- درموتورسیکلت‌های انژکتوری پیچ تنظیم هوای ورودی تعبیه شده که اگر این پیچ بیش از اندازه بسته باشد باید پیچ تنظیم هوا درحالت استاندارد قرار گیرد تا مشکل برطرف شود. این نکته را فراموش نکنید که برای عیب‌یابی موتورسیکلت‌های انژکتوری تنها باید به‌نمایندگی مراجعه کرد تا عیب‌یابی و رفع مشکل به‌صورت تخصصی انجام شود تا از تبعات جدی و خرابی‌هایی که می‌تواند به‌دلیل عدم عیب‌یابی صحیح به‌وجود آید، جلوگیری شود. 2- اگر ECU موتور با اشکال مواجه شده باشد می‌تواند در به‌وجود آمدن این مشکل تاثیرگذار باشد. بنابراین باید ECU توسط تکنسین بررسی و سپس راه‌اندازی شود. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سنسور دریچه‌گاز موتورسیکلت شما معیوب شده باشد، دربه‌وجود آمدن چنین مشکلی تاثیرگذار است. بنابراین باید ضمن اتصال ECU به‌دستگاه عیب‌یاب پس از پاک کردن خطای مربوطه، سنسوری را که معیوب شده است تعویض کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =