کد خبر: 238003
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
تویوتا یاریس پروتوتایپ

این شرکت که هم‌اکنون مدل هیدروژنی میرای را به‌بازار عرضه می‌کند، درحال توسعه یک پیشرانه درون‌سوز با سوخت هیدروژن نیز هست.

به گزارش «اخبار خودرو»،هرچند این روزها تعداد خودروهای الکتریکی درجهان بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود و به‌نظر می‌رسد تا چند دهه دیگر خودروهای الکتریکی به‌شیوه استاندارد حمل‌ونقل در بسیاری از کشورها تبدیل شوند، اما هنوز هم شرکت‌هایی هستند که روی خودروهای هیدروژنی کار می‌کنند که یکی از آن‌ها تویوتاست . این شرکت که هم‌اکنون مدل هیدروژنی میرای را به‌بازار عرضه می‌کند، درحال توسعه یک پیشرانه درون‌سوز با سوخت هیدروژن نیز هست.

معرفی تویوتا یاریس پروتوتایپ با پیشرانه هیدروژنی

این پیشرانه چندماه پیش در یک کرولا درمسابقه 24 ساعته سوپر تایکیو آزمایش شد و حالا همان موتور روی یک GR یاریس آزمایشی پروتوتایپ قرار داده شده است تا پتانسیل استفاده از هیدروژن به‌عنوان یک سوخت نشان داده شود. این همان موتور 1.6 لیتری سه‌سیلندر بنزینی GR یاریس تولیدی است که سیستم سوخت‌رسانی و تزریق سوخت آن برای سوزاندن هیدروژن اصلاح شده‌ است. همچنین برای تامین هیدروژن مورد نیاز موتور نیز از مخازن هیدروژن میرای استفاده شده است. همان‌طور که گفته شد، این پیشرانه درابتدا چند ماه پیش در یک کرولای مسابقه‌ای آزمایش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =